خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پویش قرائت قرآن در حال اجرا است/پخش مستند «حبّ الحسین(ع)»

مهر | فرهنگی و هنری، استان‌ها | پنجشنبه، 25 مهر 1398 - 00:03
قائم مقام شبکه جهانی قرآن و معارف سیما با بیان اینکه پویش قرائت قرآن همزمان با اربعین حسینی در حال اجرا است، گفت: موضوع این پویش تلاوت یک صفحه قرآن در روز به نیت شهیدان دشت کربلا است.
قرآن،شبكه،اربعين،اباعبدالله،تلاوت،برنامه،سيل،پويش،زائران،كرب ...

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو اربعین، محمد حسن معطری درباره اجرای برنامه های قرآنی شبکه قرآن ویژه اربعین حسینی، تاکید کرد: یکی از برنامه های شاخص این شبکه، پویش تلاوت و قرائت قرآن و هدیه آن به روح امام حسین(ع) و شهدای کربلا بود ویژه ماه محرم بود که شبکه قرآن آن را در اربعین و پیاده روی عظیم میلیونی زائران و عاشقان اباعبدالله(ع) نیز تداوم بخشید.
وی افزود: در این طرح که منشاء آن سفارش و سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ضرورت تلاوت روزانه قران توسط هر ایرانی بود، زائران و دلدادگان اباعبدالله(ع) در هرجای کره زمین با خود عهد می کنند که روزانه یک صفحه قران را تلاوت و ثواب آن را به روح امام حسین(ع) و شهدا کربلا تقدیم کنند همچنین شبکه قرآن نیز روزانه برنامه هایی در این باره را پخش می کند.
قائم مقام شبکه جهانی قرآن و معارف سیما، با بیان اینکه ترویج این امر البته مختص به محرم و صفر نیست و به تمام طول سال سرایت خواهد کرد، بیان داشت: هدف این پویش بزرگ مردمی در تمام جهان، ترویج تلاوت قرآن و همچنین تکریم شهدای دشت کربلا است.
معطری درباره دیگر اقدام شاخص شبکه قرآن بیان کرد: یکی از حوادثی که امسال در بهار شاهد آن بودیم سیل استان های گلستان، مازندران، لرستان و ...
بود که به سفارش سردار قاسم سلیمانی، موکب های اربعین به کمک مردم شتافته و خدماتی که به زائران می دهند را به سیل زدگان ارائه کردند و این حرکت زیبایی بود که دوربین های شبکه قرآن سیما نیز آن را ثبت و ضبط کردند که در نهایت به تهیه مستند حب الحسین(ع) انجامید.
وی با بیان اینکه این مستند روز پنج شنبه از شبکه قرآن پخش می شود، توضیح داد: سیل بهار ۹۸ در واقع، رویدادی بود که در آن همه ملت ایران از امتحان الهی سربلند بیرون آمدند و این مستند سعی دارد که تلاش های مردم به خصوص خادمان اربعین و اباعبدالله(ع) را در دوران سیل بهار و همچنین اربعین حسینی به تصویر بکشد تا این عظمت عشق به اباعبدالله(ع) نمایان شود.
قائم مقام شبکه قرآن در خاتمه گفت: یکی دیگر از برنامه های این شبکه، ختم قرآن کریم توسط عاشقان اباعبدالله(ع) در سراسر جهان است که البته این برنامه در سایت شبکه قرآن سیما بارگذاری شده و علاقمندان می توانند با مراجعه به این وبسایت در پویش تلاوت نیز شرکت کنند.