خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آماده نبودن کشور برای مقابله با رشد سالمندی / تا سال ۲۰۳۰ جمعیت سالمند ایران ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | چهارشنبه، 24 مهر 1398 - 16:04
دالوندی گفت: بر اساس پیش بینی‌ها تا سال ۲۰۳۰ میزان جمعیت سالمند ایران به ۳۰ درصد از جمعیت کل کشور افزایش می‌یابد.
سالمندي،جمعيت،سالمندان،نگهداري،كشور،مراكز،درصد

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:
اصغر دالوندی رئیس سازمان نظام پرستاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به رشد روز افزون جمعیت سالمندی که در حدود ۱۰ درصد از کل کشور را تشکیل می‌دهند باید مراکز نگهداری ویژه سالمندان در طول روز و حتی به صورت شبانه‌روزی راه‌اندازی شود.
دالوندی ادامه داد: بر اساس پیش بینی‌ها تا سال ۲۰۲۵ میزان جمعیت سالمند ایران به ۱۵ درصد می‌رسد و در سال ۲۰۳۰ این میزان ۳۰ درصد از جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهد.
متأسفانه باید بگویم که افزایش جمعیت سالمند طی ۳ دهه در کشور رخ داده است و ایران بیشترین رشد سالمندی را در دنیا دارد.
او تأکید کرد: برای سالمندان برنامه‌ریزی ویژه‌ای شده به طوری که برای آن‌ها خانه‌های مشترک و مراکز نگهداری روزانه راه‌اندازی شده است.
بیشتر بخوانید: سونامی وحشتناک سالمندی پیش روی جمعیت ایران/ رشد قارچ‌گونه خانه‌های سالمندان در گوشه و کنار شهر‌ها
رئیس سازمان نظام پرستاری بیان کرد: سالمندانی که مراحل پایان عمر خود را سپری می‌کنند باید در مراکز ویژه‌ای به وسیله پرستاران مراقبت و نگهداری شوند.
بر اساس استاندارد‌های بین‌المللی آن‌ها باید زندگی با کیفیت خوبی را در ایام پایانی عمر خود داشته باشند که در این زمینه پرستاران در نگهداری و ارتقای سطح کیفی زندگی سالمندان نقش مؤثری را ایفا می‌کنند.
دالوندی گفت: ما آمادگی کامل برای مقابله با پدیده رشد سالمندی در کشور را نداریم به همین دلیل احتمال می‌رود در آینده دچار مشکلات مختلفی شویم.
انتهای پیام /
ایران بیشترین رشد سالمندی را در دنیا دارد