خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

با عاملان مسمومیت دانشجویان برخورد می کنیم

مهر | دین و اندیشه | چهارشنبه، 24 مهر 1398 - 16:02
مشاور عالی رئیس دانشگاه علم و صنعت ضمن تشریح آخرین وضعیت مسمومیت دانشجویان گفت:  به طور حتم با عاملان این حادثه برخورد خواهیم کرد.
دانشگاه،دانشجويان،نفر،بررسي،بهداري،دقيق،اوليه،آمار

به گزارش خبرنگار مهر، علی صدر با حضور در شبکه خبر درباره مسمومیت دانشجویان این دانشگاه توضیح داد و گفت: صبح روز گذشته تعدادی از دانشجویان ساکن خوابگاه ها به بهداری دانشگاه مراجعه کردند و برخی دیگر با اورژانس تماس مستقیم گرفتند.
مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه علم و صنعت با اعلام اینکه حدود ۷۰ نفر متاسفانه با علائم مسمومیت به بهداری دانشگاه مراجعه کردند، گفت: از این تعداد ۲۰ نفر با بستری و مراقبت حالشان بهتر شد و مرخص شدند.
وی افزود: یک نفر در بیمارستان بستری شده که حال این دانشجو نیز مساعد است و معاون دانشجویی در حال انجام کارهای ترخیص است.
سایر دانشجویان به صورت سرپایی مداوا شدند و حالشان خوب است.
مشاور عالی رئیس دانشگاه علم و صنعت در پاسخ به این سوال که گفته می شود آمار دانشجویان مسموم شده حدود ۱۵۰ نفر است، گفت: با توجه به مراجعاتی که به بهداری دانشگاه شده و همچنین آمار اورژانس، تعداد افراد ۷۰ نفر است اما اگر دوستان آمار دیگری دارند، به ما ارائه دهند.
صدر درباره علت این حادثه، اظهار کرد: از نمایندگان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی درخواست کردیم در محل حضور یابند و این موضوع را دقیق تر بررسی کنند؛ قرار است مواد اولیه ای که در انبار موجود است بررسی و از غذایی که دانشجویان استفاده کرده اند، نمونه برداری صورت گیرد.
وی با بیان اینکه براساس اظهارات اولیه، دوستان ظاهرا از وضعیت راضی بودند، ادامه داد: البته نمونه برداری انجام شده و قرار است در آزمایشگاه بررسی دقیق تری صورت گیرد.
مشاور عالی رئیس دانشگاه علم و صنعت ضمن تاکید بر اینکه بررسی های دقیق مشخص خواهد کرد که علت حادثه عامل انسانی، مواد اولیه و یا نحوه طبخ بوده است، افزود: به طور حتم ما با عاملان آن برخورد خواهیم کرد.