خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مجموعه مقالات «تحلیل مصرف رسانه‌ای ایرانیان» منتشر می شود

مهر | دین و اندیشه | چهارشنبه، 24 مهر 1398 - 14:21
مجموعه مقالات «تحلیل مصرف رسانه‌ای ایرانیان» در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات تدوین شد.
مصرف،بررسي،مجموعه،اجتماعي،مهر،مقاله،تحليل،شهروندان

به گزارش خبرگزاری مهر، این مجموعه شامل ۱۰ مقاله علمی بر مبنای تحلیل ثانویه داده‌­های «پیمایش ملی ارزش­‌ها و نگرش­‌های ایرانیان» است که به بررسی وضعیت مصرف رسانه‌­ای و رابطه آن با نگرش‌­ها و کنش‌های اجتماعی- سیاسی میان شهروندان ایرانی می­‌پردازد.
شناسایی نسبت مصرف رسانه‌ای با نگرش‌های اجتماعی، تأثیر مصرف رسانه‌ای بر هویت‌یابی شهروندان، بررسی تغییرات مرجعیت رسانه‌ای در جامعه ایران طی دهة گذشته، بررسی رابطه بین مصرف رسانه‌ای و مشارکت سیاسی شهروندان و بررسی نسبت بین مصرف رسانه‌ای و زندگی روزمره از مهمترین اهداف این مجموعه مقاله است.
عناوین ۱۰ مقاله این مجموعه که با مدیریت خیام عزیزی مهر و نظارت عبدالله بیچرانلو تدوین شده است، به این شرح است:
تحلیل مصرف فرهنگی جامعه‌ ایرانی/ سید محمد مهدی خوئی
مطالعه‌ رابطه‌ مصرف رسانه‌ای و نگرش‌های سیاسی در بین ایرانیان/ مهدی غلامزاده
رژیم مصرف رسانه‌های اجتماعی ایرانیان: تحلیل برآیند نگرش‌های فرهنگی و اجتماعی/ مجتبی حاجی‌جعفری
تحلیلی بر تغییر مرجعیت رسانه‌ای/ محمد گرامیان
وضعیت مصرف رسانه‌­ای در ایران: از مصرف تا مشارکت رسانه­‌ای/ سیاوش قلی­پور و علیرضا مرادی
اثرات رسانه ای و جامعه: یک مطالعه میدانی روی جامعه ایران/ خیام عزیزی مهر و احسان شاه قاسمی
بررسی رابطه‌ مصرف رسانه‌ای و هویت در ایرانیان/ علیرضا عبداللهی‌نژاد و سعید محمدی
مصرف رسانه‌­ای و مجازی شدن زندگی روزمره: از پاشایی تا پلاسکو/ عباس خورشیدنام
آسیب‌شناسی جریان اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی، بررسی ساده‌پذیری و به اشتراک‌گذاری مطالب نامعتبر/ شاهو صبّار و محمدرضا سعیدآبادی
فرهنگ شهرت در ایران: پژوهشی بر روی ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان/ احسان شاه قاسمی
این مجموعه پس از ویرایش و آماده‌سازی از سوی انتشارات پژوهشگاه در قالب کتاب منتشر خواهد شد.