سامانه اتوماسیون عملیاتی اورژانس ۱۱۵ البرز بهرهبرداری شد
کرج - رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان البرز از بهرهبرداری سامانه اتوماسیون عملیاتی اورژانس به مناسبت چهلمین سالگی انقلاب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد بابایی ضمن تبریک به مناسبت چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: به اطلاع هموطنان عزیز بهویژه البرزنشینان محترم میرسانیم به حول و قوه الهی و به یمن ایام مبارک دهه فجر و بهمنظور ارتقای کمی و کیفی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، سامانه نوین عملیاتی اورژانس ۱۱۵ به بهرهبرداری رسید.
وی اضافه کرد: در این سامانه عملیاتهای انجامشده بهصورت یک پرونده الکترونیک، بدون کاغذ و قابلردیابی است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان البرز گفت: با شروع عملیات کارشناسان پرستار تریاژ تلفنی که در واحد ارتباطات اورژانس پاسخگوی شماره تلفن ۱۱۵ هستند با ارائه مشاوره و ثبت شرححال بیمار و آدرس، پیشگامان ارائه خدمات میشوند.
بابایی تأکید کرد: با نمایش لحظهبهلحظه تعداد افراد در انتظار مدیریت بهتری در پاسخگویی به تماسها خواهیم داشت بهطوریکه زمان انتظار تماسگیرندگان به شکل معنیداری نسبت به قبل کاهش خواهد داشت.
وی اضافه کرد: با اختصاص دادن گوشی موبایل یا تبلت به پایگاههای اورژانس و ارسال آنلاین مأموریت و آدرس محل فوریت، از طریق اینترنت، زمان اعلام مأموریت کاهشیافته و فرمهای کاغذی مأموریت اورژانس، بهکلی حذف شد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان البرز گفت: بهاینترتیب ثبت و نگهداری مستندات مأموریتهای اورژانس بهصورت الکترونیک انجامشده و این امر موجبات ساماندهی آمار و اطلاعات و نیز بهرهگیری بهموقع و آنلاین از آمار را فراهم میکند.
همچنین با ثبت آنلاین وضعیت بیمار در سامانه، پروسه عملیات قابلمشاهده و نظارت پزشک مقیم مرکز بوده و دستورات لازم درمانی و هدایت بیمار به بیمارستان از طریق این سامانه انجام خواهد شد.
بابایی افزود: با بهرهگیری از این امکان این فرصت به دست میآید که با تکیهبر آمار صحیح و بهموقع، برنامههای مؤثری برای بهبود خطمشیها و ارتقاء کمی و کیفی خدمات تدوین و اجرا شود و بیشازپیش زمینه افزایش رضایتمندی گیرندگان خدمات درمانی پیش بیمارستانی فراهم شود.
وی تأکید کرد: آمبولانسهای اورژانس با لینک دستگاه GPS و پنل ثبت موقعیت آمبولانس با این سامانه، با دریافت آدرس مأموریت جدید، نزدیکترین آمبولانس آماده انجام مأموریت به آدرس موردنظر شناسایی و بدون اتلاف وقت، آدرس به آمبولانس مذکور ارسال میشود این امر در کاهش زمان اعلام مأموریت و رسیدن بر بالین بیمار مؤثر است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان البرز گفت: از دیگر مزیتهای سامانه نوین عملیاتی اورژانس ۱۱۵، وجود داشبوردهای مدیریتی و کنترل کیفیت بهصورت آنلاین است بهطوریکه مدیر مرکز استان و گروه کنترل کیفیت، بهصورت آنلاین، به آمار و اطلاعات مأموریتها و موقعیت مکانی و زمانی آمبولانسهای اورژانس ۱۱۵ البرز دسترسی و نظارت داشته و در صورت لزوم، مداخله سریع خواهند داشت.
بابایی گفت: همچنین در صورت لزوم انتقال به مرکز درمانی، بیمارستان مقصد بهصورت آنلاین قبل از انتقال بیمار به آن مرکز بهوسیله لینک تعبیهشده در بخش تریاژ از وجود بیمار، علت بیماری و شرایط بالینی وی مطلع شده و کارکنان اورژانس بیمارستان با آماده کردن دارو و تجهیزات متناسب با بیماری، آماده پذیرش بیمار خواهند بود.
وی اضافه کرد: نکته قابلتوجه اینکه در پایان مأموریت قابلیت نظرسنجی آنلاین توسط بیمار و سوپروایزر اورژانس بیمارستان فراهمشده و در لحظه اتمام مأموریت، با ارسال پیامک به مرکز مسئول نوبت اورژانس ۱۱۵ در خصوص کیفیت اقدامات درمانی انجامشده توسط تکنسینهای اعزامی مطلع خواهد شد.