خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 08 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کاهش ۴۰ درصدی صنایع دستی نسبت به سال گذشته/ صنایع دستی و اشیای قدیمی ضعف برندسازی دارند

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | جمعه، 19 بهمن 1397 - 05:30
رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی گفت: بازار صنایع دستی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد افت کرده است.
صنايع،دستي،بازار،عبداللهي،كشور،فروشندگان،متأسفانه،تصريح،اتحاديه

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
محمد عبداللهی رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازار صنایع دستی گفت: بازار صنایع دستی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد افت کرده است.
وی تصریح کرد: چند سالی است که شاهد حضور گردشگران خارجی زیادی به کشور هستیم، اما عمده این افراد توان مالی بالایی ندارند و به همین دلیل خریداران خوبی برای صنایع دستی کشور نیستند.
بیشتر بخوانید: رفع چالش صنایع دستی با اصلاح زیرساخت ها
رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی تصریح کرد: باتوجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور، صنایع دستی جزو سبد کالای خانوار نیست و این صنایع در بازار شرایط مناسبی ندارند.
عبداللهی با اشاره به میزان ارزآوری صنایع دستی گفت: متأسفانه در سالیان گذشته نتوانستیم در زمینه صادرات و تصاحب بازار رقابت، همپای سایر کشور‌ها پیش برویم.
رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی، تصریح کرد: باتوجه به آنکه رویکرد جامعه نسبت به صنایع، منسوجات، سفالگری و میناکاری مناسب است، اما متأسفانه بازار این صنایع، مطلوب نیست.
عبداللهی بیان کرد: دولت با پرداخت تسهیلات و ایجاد بازار صنایع‌دستی می‌تواند از این صنعت حمایت کند چرا که به دلیل تولیدات کم، جایگاه صنایع دستی در بازار نامناسب است و امیدواریم این مهم، به‌زودی محقق شود.
به گفته وی، متأسفانه وضع برندسازی در صنایع دستی ضعیف است و نمی‌توانیم با دیگر کشور‌ها به رقابت بپردازیم.
عبداللهی با اشاره به رکود حاکم در کشور گفت: صنف صنایع دستی و اشیای قدیمی از کاهش فروش نسبی رنج می‌برند.
انتهای پیام/
خروج صنایع دستی از سبدکالای خانوار