تقویت ابزارهای تشخیص اوتیسم و گلایهای از دانشگاه فرهنگیان
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تحصیل ۲۰۸۰ دانش آموز اوتیسم در مدارس عادی و خاص خبر داد و گفت: ابزارهای تشخیصی استانداردسازی باعث شد بتوانیم بچهها را به خوبی در طرح سنجش شناسایی کنیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تحصیل ۲۰۸۰ دانش آموز اوتیسم در مدارس عادی و خاص خبر داد و گفت: ابزارهای تشخیصی استانداردسازی باعث شد بتوانیم بچهها را به خوبی در طرح سنجش شناسایی کنیم.
مجید قدمی در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۸۰ دانش آموز اوتیسم در مدارس ویژه اوتیسم و ۲۱۰ دانش آموز در قالب آموزش فراگیر در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند گفت: کار بسیار مشکلی است که یک کودک مبتلا به اوتیسم کنار بچههای عادی بنشیند، اما اتفاق افتاده و به دنبال بهبود عملکردی این دانش آموزان هستیم.
وی افزود: هدف گذاری ما دایر شدن ۳۲ مدرسه اوتیسم در ۳۲ استان کشور است، البته در کلانشهرها چون تهران و اصفهان بیش از دو یا سه مدرسه را داریم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به تقویت ابزارهای تشخیصی نیز اشاره کرد و گفت: ابزارهای تشخیصی استانداردسازی و باعث شد بتوانیم بچهها را به خوبی در طرح سنجش شناسایی کنیم.
همچنین کتابهای درسی دانش آموزان اوتیسم که همزمان اختلال کم توانی ذهنی داشتند را نیز چاپ و به دستشان رساندیم.
قدمی افزود: تربیت مدرس دانش آموزان اوتیسم را برای همه استانها پیش بینی و برای هر استان یک متخصص تربیت کردیم.
بیش از ۲۰ دوره و کارگاه آموزشی در حوزه اوتیسم با همکاری مرکز امور بینالملل وزارتخانه و یونیسف برگزار و محتوای آموزشی مناسب را هم تولید کردیم.
وی با گلایه از عملکرد دانشگاهها که بیشتر روی تشخیص اوتیسم کار میکنند تا محتوای آموزشی ویژه برای آنها گفت: آنچه که در سازمان استثنایی با توجه به پتانسیل و توانمندیهای موجود انجام میدهیم کار بر روی محتواست.
متاسفانه دانشگاهها در حوزه آموزش، پرورش و توانبخشی دانشآموزان اوتیسمی، فارغ التحصیلان توانمند در اختیار مدارس قرار نمیدهند و ایراد کار به دانشگاه فرهنگیان هم برمیگردد زیرا اکنون چنین نیرویی تربیت نمیکند.
انتهای پیام