راهکارهای غرفهسازی ارزان وجذب بازدیدکننده با کمترین هزینه
امروزه با گسترش جوامع تبلیغاتی، یکی از راه هایی که یک گروه تجاری میتواند شروع به تبلیغ و جذب مشتری و مخاطب کند، نمایشگاههای رایج در حوزه های مختلف کسب وکار است.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، زمانی که حرف از نمایشگاه به میان میآید دو نکته اهمیت دارد:
۱-انتخاب غرفه و نوع غرفه سازی
۲-هزینههای غرفه سازی
نکته کلیدی این است که خودمان غرفه را بسازیم یا شرکت غرفه سازی برای ما این کار را انجام دهد؟
واقعیت این است که برای ساخت یک غرفه با کیفیت و هزینه مناسب بهتر است بودجه خود را برای غرفه سازی در اختیار غرفه سازان قرار دهید و با او برای بهینه کردن طرح و هزینه ها همفکری کنید.
زمان و برنامهریزی دقیق و همکاری با یک گروه مجرب میتواند هم در هزینههای شما صرفه جویی کند و هم غرفه را بهگونهای در خور شان کسب و کار شما مهیا سازد.
غرفه و غرفه سازی درواقع قدم ابتدایی برای ورود شما به عرصه تبلیغات گسترده است، چراکه در نمایشگاه شما میتوانید با تمامی مخاطبان چه عام و چه خاص در ارتباط باشید و با رقبای خود درحیطه کاری مشخص و یکسان رقابت کنید.
راهکارهای کاهش هزینه در غرفه سازی
در انتخاب غرفه و سبک غرفه سازی دقت کنید
انتخاب نوع غرفه و سبک مورد نظر برای غرفه سازی خود میتواند یکی از زیرمجموعههای هزینههای غرفه سازی در نمایشگاهها مطرح گردد.
غرفهها به تبع جایگاه خود در نمایشگاه و زاویه دیدی که نسبت به مخاطب دارند به ۴ دسته تقسیم میشوند:
۱-ردیفی
۲-نبشی
۳-شبهجزیرهای
۴-جزیرهای
موضوع مورد بحث برای انتخاب غرفه و هزینه های غرفه سازی نمایشگاهی همواره این است که چگونه بتوان با هزینههای کنترلشده و مقرون به صرفه یک غرفه مناسب و در خور شان کسبوکار مهیا نمود.
اولین قدم این است که بودجه خود را برای انتخاب غرفه و سبک غرفه سازی در نمایشگاه مشخص کنید و سپس با توجه به برنامه ریزی مناسب برای مدیریت هزینهها قدم بردارید.
در انتخاب غرفه دقت کنید که غرفههای ردیفی و نبشی هزینهی کمتری برای اجاره، خواهند داشت.
برهمین اساس بهتر است توجه و تمرکز خودتان را بر روی عمق غرفه و دکوراسیون داخلی معطوف کنید.
انتخاب سبکهای غرفه سازی و تأثیر بر هزینههای غرفه سازی
در نمایشگاهها میتوان ۲ نوع متفاوت از غرفه سازی را مشاهده کرد:
۱-غرفه سازی خودساز(خاص)
۲-غرفه سازی پیشساخته
نظر به آنکه شما تنها برای بازاریابی و تبلیغات کسبوکار خود در یک مدتزمان محدود چندروزه در نمایشگاه و غرفه خود مستقر هستید پس بهتر است هزینههای گزاف برای غرفه سازی به سبک پیشساخته را فراموش کنید.
بهترین انتخاب برای سبک غرفه سازی بهینه و مقرون به صرفه، غرفه سازی خاص است؛ چراکه در آن طراحی غرفه با توجه به نیاز، ابعاد غرفه و البته درخواست مشارکتکننده تمامی تجهیزات و وسایل تهیه و یا ساخته میشود و خود این امر از هزینههای اضافی کسر مینماید.
درواقع تجهیزات غرفه سازی تنها قرار است برای مدت چندروزه در نمایشگاه، استفاده شوند، از جمله تجهیزات متعارف در ساخت غرفه نئوپان و ام دی اف است.
کفپوش و رنگ
یکی از دغدغههای غرفه داران در نمایشگاهها کفپوش مناسب برای غرفه است، لازم به ذکر است که شما تنها میخواهید یک غرفه متناسب و شیک داشته باشید پس می توانید بهجای اجاره کف پوش های پارکت ویا سرامیکهای گرانقیمت به فکر استفاده از موکت های ساده خود نمایشگاه باشید.
نورپردازی در غرفههای نمایشگاهی
نورپردازی یکی از مهمترین پارامترها در غرفه داری به حساب میآید چراکه خود به نوعی سبب جلب و جذب بیشتر مخاطب خواهد شد، اما بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که برای نورپردازی نیاز به هزینههای اضافی نیست بلکه با انتخاب درست و متناسب با محیط غرفه و البته اجاره نمودن تجهیزات الکتریکی میتوانید با کمترین هزینه نورپردازی را انجام دهید.
میز و صندلی اداری و یا راحتی
به علت آنکه مدتزمان زیادی را باید در غرفه نمایشگاهی بگذرانید و البته ممکن است قرار ملاقات و عقد قرارداد داشته باشید بهتر است به این نکته توجه کنید که شما برای غرفه نیاز به میزو دستکم ۲ صندلی دارید.
تهیه میز و صندلی را میتوان با کمترین هزینه از طریق شرکتهای تجهیزات غرفه داری انجام داد ولیکن به یاد داشته باشید که حتیالامکان وسایل اداری باشند، یا با دکوراسیون داخلی غرفه همخوانی داشته باشند.
کاتالوگ، بروشور و کارت ویزیت
امکان وجود کاتالوگ و بروشور دوجانبه است برخی بر این اعتقاد هستند که کاتالوگ و بروشور و کارت ویزیت در نمایشگاه هزینههای گزافی را در بر خواهد داشت اما نکته قابل تامل همین است که شما با معرفی کسبوکار خود توسط کاتالوگ میتوانید تمامی تجهیزات و امکانات کسبوکار را بهصورت اجمالی برای مخاطب توضیح داده و به سؤالات پاسخ دهید.
چه امکاناتی رفاهی در غرفه نیاز است؟
غرفه و غرفه داری شما را ملزم میکند که چندین روز و ساعت متوالی در یک مکان حضورداشته باشید و با افراد متفاوت معاشرت نمایید بدین منظور بهتر است آب، چای، چای سازی، قهوه و قهوه ساز را با خود به همراه داشته باشید.
ایده و خلاقیت
یکی از پارامترهایی که سبب میشود تا مخاطب به سمت غرفه شما جذب شود به کارگیری ایده و خلاقیت در غرفه است، جستوجو کنید و ایدههای ناب را با کمترین هزینه تهیه نمایید.
درواقع شما در نمایشگاه حضور مییابید تا در یک فرصت برابر امکان تبلیغ کسبوکار خود را همانند دیگر رقبا داشته باشید در نتیجه هیچگاه برای انجام هزینهها از ریزهکاریها شانه خالی نکنید اما از هزینههای اضافی نیز بپرهیزید.
غرفههای نمایشگاهی میتواند بهدوراز تجمل اما کارا و متناسب باشد اگر برای غرفه و غرفه سازی در مدتزمان مناسبی برنامهریزی داشته باشید حتماً این امر محقق خواهد شد.
همواره زمان برگزاری نمایشگاهها مشخص است، و شما فرصت خواهید داشت دستکم یک ماه قبل از شروع نمایشگاه به دنبال تجهیزات و امکانات برای غرفه کسبوکار خود باشید.
این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.