ضرورت بازاریابی محتوایی در سال ۲۰۱۹
به احتمال زیاد شما هم بارها شنیدهاید که "محتوا پادشاه است". شاید تاکنون این جمله را تنها یک شعار بازاریابی محتوایی تلقی میکردید، ولی در سال ۲۰۱۹ این عبارت کاملا واقعی خواهد بود.

به احتمال زیاد شما هم بارها شنیدهاید که "محتوا پادشاه است".
شاید تاکنون این جمله را تنها یک شعار بازاریابی محتوایی تلقی میکردید، ولی در سال ۲۰۱۹ این عبارت کاملا واقعی خواهد بود.
به گزارش ایسنا، در دنیایی که مصرفکنندگان بیش از هر زمان دیگری زرنگتر، متقاضیتر و توانمندتر شدهاند، برندها و کسبوکارها بایستی برای جلب مشارکت آنها تلاشهای بیشتری برای موفقیت در بازاریابی محتوایی انجام دهند.
این مطلب توسط اداره بازرگانی ایسنا با هدف کمک به کسب و کارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه شده است.
بازاریابی محتوایی معانی گستردهای دارد، ولی بهطورکلی یک رویکرد بازاریابی استراتژیک محسوب میشود که تمرکز آن روی تولید و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و هماهنگ برای جذب و نگهداری مخاطبان هدف مشخص است.
نتیجه این مفهوم ارتقای آگاهی، تشویق به وفاداری و افزایش سوددهی برند خواهد بود.
بازاریابی محتوایی در سال ۲۰۱۹ چه روندی دارد؟
با توسعه روزافزون فنآوریهای دیجیتال، برندها و کسبوکارها نیز فرصتهای بیشتری برای نایل شدن به چشماندازهای پیشرویشان بهواسطه تولید محتوای خلاقانه و الهامبخش خواهند داشت.
در ادامه به روند بخشی از این دنیای دیجیتال در سال ۲۰۱۹ اشاره میکنیم:
محتوای موبایلی: تا سال ۲۰۲۰ نیمی از سهم کل دستگاههای جهان را گوشیهای هوشمند تشکیل خواهند داد.
تا سال ۲۰۱۹ حدود ۷۵% کاربران برای دسترسی به شبکههای اجتماعی از موبایل استفاده خواهند کرد.
ارائه محتوای با کیفیت به این مشتریان ضامن موفقیت بلندمدت شما در این سال و سال آینده خواهد بود.
تبلیغات بومی: از آنجایی که اعتماد مصرفکنندگان به تبلیغات در بنرهای سنتی کم شده است، کسبوکارها باید رویکردهای منعطفتری جهت بازاریابی محتوایی خود پیش گرفته و درباره تعامل با مشتریان خود تجدیدنظر کنند.
براساس مطالعات صورتگرفته تا سال ۲۰۲۰ تلفنهای همراه سلطان بلامنازع بازار خواهند بود؛ همانطور که امروزه بیشترین ترافیک توسط همین دستگاهها مصرف میشود.
بازاریابی با افراد تاثیرگذار: حدود ۸۴% از مصرفکنندگان محتوای دیجیتال عقیده دارند که به دیدگاههای آنلاین تنها به چشم یک توصیه شخصی نگاه میکنند.
با استفاده از افراد تاثیرگذار روی جامعه مانند افراد بومی، بازیگران یا ورزشکاران شانس خود را برای ایجاد ارتباط با مصرفکنندگان و ایجاد اعتماد در آنها افزایش دهید.
اتوماسیون بازاریابی: اتوماسیون بازاریابی بهمعنای خودکارسازی فرایندها و وظایف برای صرفهجویی در زمان و بهبود بهرهوری کلی فعالیتهای مربوط به بازاریابی محتوایی است.
با توجه به انبوه عظیم پلتفرمها برای استفاده از رسانههای اجتماعی و بازاریابی ایمیلی متوجه ضرورت بیشتر خودکارسازی مراحل انجام فعالیتهای بازاریابی خواهید شد.
اداره بازرگانی ایسنا با تکیهبر ۲۰ سال سابقه حرفهای رسانهای در فضای مجازی، آمادگی دارد صاحبان کسبوکار را در تولید و انتشار انواع رپورتاژ آگهی یاری کند.
فعالان اقتصادی و صاحبان کسبوکار میتوانند بهمنظور مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپورتاژ آگهی در ایسنا با شمارههای ۸۸۹۰۹۸۷۲ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.
انتهای رپرتاژ آگهی