اولیا فضایی همراه با آرامش و رعایت هنجارهای تربیتی در خانه ایجاد کنند
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: اولیا باید فضایی همراه با آرامش و امنیت در خانه حاکم و هنجارهای تربیتی و اجتماعی در آن رعایت شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: اولیا باید فضایی همراه با آرامش و امنیت در خانه حاکم و هنجارهای تربیتی و اجتماعی در آن رعایت شود.
به گزارش ایسنا، زهرا مظفر درانتخابات انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش لرستان اظهار کرد: در محیط خانواده باید فضای آرامش، امنیت و تمامی رفتارهای انسانی و مراقبتهای لازم و ویژه را داشته باشیم چون بهترین زمان و فصل یادگیری هفت سال اول بوده که فرزند در اختیار خانواده است.
وی با بیان اینکه آیات و روایت به نقش پدر و مادر درخانواده و تربیت فرزندان اشاره کرده است، افزود: فرآیند آموزش و یادگیری مورد توجه مریبان و مسئولان در آموزش و پرورش قرار گیرد.
مظفر با بیان اینکه نقش اولیا و مربیان با ورود دانش آموز به مدرسه بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: اولین نهادی که تمرین مشارکت، همکاری و همفکری را به دانشآموزان آموزش میدهد زمانی است که کودک به مدرسه پا میگذارد.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: اولیای مدرسه و مسئولان آموزش و پرورش با نگاهمان را از نگاه مادی تغییر دهیم و نگاه تربیتی، فرهنگی و آموزشی داشته باشیم.
وی یکی از مهمترین کارکردهای انجمن اولیا و مربیان را ارتقاء رشد، خلاقیت و پرورش استعدادهای دانشآموزان برشمرد و با بیان اینکه این مهم تنها با مشارکت و همکاری اولیا امکانپذیر است، عنوان کرد: یکی از ارکان مهم مدرسه که شوراست و انجمن اولیا و مربیان در آن نقش مهمی دارد.
مظفر با بیان اینکه همانگونه که اولیا به رشد جسمانی فرزندان خود اهمیت میدهند، امروز نیز یه رشد روحی، فکری، معنوی و آموزشی فرزندان خود اهمیت دهند، تاکید کرد: دانشآموزان مدارس استعدادهای درخشان باید برای کسب رتبههای عالی دانشگاهی و جذب پستهای کلیدی مدیریت کشور تربیت شوند.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: رشد دانشآموزان با ارتباط تنگاتنگ اولیا و مربیان محقق میشود و برای این مهم مدیر باید والدین را در کنار خود ببیند و اولیا نیز مدرسه را همراهی کنند.
وی تصریح کرد: اولیا باید فضایی همراه با آرامش و امنیت در خانه حاکم و هنجارهای تربیتی و اجتماعی در آن رعایت شود.
مظفر یکی از رویکردهای مهم سند تحول را کارهای فوق برنامه پرورشی، فرهنگی و تربیتی مدارس را برشمرد و بیان کرد: قطعا روحیه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دانش آموزان با انجام اینگونه فعالیتها تقویت میشود.
انتهای پیام