«ایجاد پایگاه مخاطب حداکثری»مهمترین هدف فضای مجازی رسانه ملی است
شریفخانی گفت:«ایجاد پایگاه مخاطب حداکثری» به عنوان مهمترین و یگانه هدف مورد انتظار از فضای مجازی صداوسیما در سال جاری است.

معاون فضای مجازی رسانه ملی در نشست معاونین فضای مجازی استانها:
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریفخانی معاون فضای مجازی رسانه ملی در روز نخست نشست معاونین فضای مجازی استانها اقدامات و شرایط فعالیت در این فضا و برنامههای پیش روی معاونت را تبیین کرد و اظهار داشت: «ایجاد پایگاه مخاطب حداکثری» به عنوان مهمترین و یگانه هدف مورد انتظار از فضای مجازی صداوسیما در سال جاری است و شاخصی برای بازتاب میزان محتوای مصرف شده رسانه ملی در فضای مجازی و میزان اثرگذاری آن بر مخاطبان آن سازمان است.
معاون فضای مجازی در ادامه ضمن یادآوری این نکته که در اختیار گرفتن مخاطب در فضای مجازی از طریق هر دو لایه محتوا و سرویس امکان پذیر است، تاکید کرد: به جهت تسلط و مزیت برتر حوزه استانها در لایه محتوا مناسب است که معاونان فضای مجازی اقدامات موردنیاز برای جذب مخاطب در لایه سرویس را به حوزه ستاد تفویض کرده و تمرکز خود را بر روی ارتقای کیفی محتوا علی الخصوص محتوای بومی داشته باشند.
در این راستا توجه به نیازهای مخاطب استانی، لهجه و اولویتهای منطقهای باید همواره مدنظر فعالیتهای تولید محتوا قرار گیرد.
وی در این نشست توسعه شبکه توزیع رسانه ملی در فضای مجازی با مشارکت ظرفیتهای بومی و استانی را از دیگر خط مشیهای معاونت فضای مجازی معرفی کرد و تدوین آیین نامههای همکاری با این کانالهای همکار را جزو برنامههای موردانتظار از نمایندگان فضای مجازی استانها دانست.
در پایان شریفخانی ضمن تعیین «مخاطب در دسترس» به عنوان یک شاخص ارزیابی خواستار توجه ویژه به مقوله استعدادیابی استانی شد.
همچنین در نشست بعدازظهر سه شنبه ۹ مهرماه غلامرضانوری قائم مقام معاونت فضای مجازی به تحلیل وضعیت کنونی کشور با تاکید بر حوزه فضای مجازی پرداخته و گفت: تغییر مدل حکمرانی در دنیا را به عنوان یکی از اساسیترین تغییرات منتج از فضای مجازی میتوان نام برد.
غلامرضا نوری با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری (مد ظله) که تمدن اسلامی را به عنوان آخرین مرحله از مراحل پنجگانه تکامل اسلامی معرفی فرموده اند، اظهار داشت: فضای مجازدر مقام فرصت میتواند راه رسیدن به تمدن اسلامی را کوتاه کند و لذا طریق عملکرد ما در راستای بهره برداری حداکثری از فرصت پیش آمده ضروری است.
در نشست صبح ۱۰ مهرماه نیز دکتر دارابی معاون امور استانها به ارائه بایستههای فعالیت در حوزه فضای مجازی استانها با محوریت آینده پژوهی انقلاب اسلامی، رسانه و فضای مجازی پرداخته و در ادامه اداره کل تحقیق و توسعه سرویس و محتوا به معرفی پلتفرم مشترک فضای مجازی رسانه ملی و چارچوب نوین همکاری معاونین فضای مجازی استانها با معاونت فضای مجازی پرداخت.
در ادامه روز دوم نیز تعدادی از مراکز برگزیده استانها اقدام به معرفی دستاوردهای خود نموده وگفتنی است درنشست روز نخست پس از معاونین فضای مجازی استان های: گلستان، مازندران،فارس، آبادان، لرستان، کرمانشاه، خوزستان و قزوین که در واقعه دلخراش سیل بهاری فعالیت چشمگیر و ارزندهای داشتند توسط معاون فضای مجازی تقدیر به عمل آمد.
گفتنی است با هدف ایجاد همگرایی و بهبود تعامل میان دست اندرکاران فضای مجازی رسانه ملی، گردهمایی معاونین فضای مجازی استانها به میزبانی معاونت فضای مجازی طی روزهای ۹ تا ۱۱ مهر ماه در مجتمع آموزشی -رفاهی زیباکنار برگزارشد.
انتهای پیام/