خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 25 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تقویت دوره پزشکی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

مهر | دین و اندیشه | یکشنبه، 14 مهر 1398 - 13:39
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تقویت دوره پزشکی عمومی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه برشمرد و گفت: نقش دوره پزشکی عمومی در نظام ارائه خدمات بسیار مهم است.
دانشگاه،پزشكي،آموزش،آموزشي،علوم،برنامه،عمومي،دوره،باليني،بهشتي

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، نشست تبیین محورهای مهم سیاست های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور مدیران دانشگاه برگزار شد.
دکتر امیر محسن ضیایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که شعار اصلی دانشگاه آموزش است اظهار داشت: با شروع سال تحصیلی جدید باید برنامه توسعه کیفی را در دستور کار قرار داده و به استمرار برنامه ها و سیاست های آموزش، توسعه و اصلاح زیر ساخت های اموزشی همت گمارد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تقویت دوره پزشکی عمومی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه توصیف کرد و گفت: نقشی که دوره پزشکی عمومی در نظام ارائه خدمات ایفا می‌کند تأثیر بسزایی بر سایر مقاطع دارد.
ضیایی تقویت دوره پزشکی عمومی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه توصیف کرد و گفت: نقشی که دوره پزشکی عمومی در نظام ارائه خدمات ایفا می‌کند تأثیر بسزایی بر سایر مقاطع دارد.
وی اهمیت آموزش سایر برنامه های تحصیلات تکمیلی را از محوری ترین برنامه های دانشگاه اعلام کرد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه نقش اساتید با تجربه و مهم‌تر از آن با اخلاق را در آموزش بسیار مهم توصیف کرد و خاطرنشان کرد: تربیت فارغ التحصیلانی دارای صلاحیت کافی حرفه ای و اخلاقی مهم‌ترین هدف دانشگاه است.
وی از اختصاص ۱۵ نمره رفتار حرفه ای از ۳۰ نمره، توسط کمیته اخلاق مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی با تائید دانشکده پزشکی خبر داد و اطلاع رسانی دقیق برای فراگیران در این امر را ضروری دانست.
در این نشست موضوعاتی نظیر ارتقای سیستماتیک و تحول در ارزشیابی درون دانشگاهی دستیاران تخصصی بالینی، استقرار Logbook بصورت الزامی، برنامه جامع آموزش بالینی با محوریت بیمار، پروژه ملی بررسی خروجی فارغ التحصیلان تخصصی و فوق تخصصی در کشور، تحول درحوزه آموزشی غیر بالینی دانشگاه و آموزش مهارت های حرفه ای و آموزش مجازی برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی مطرح شد.