خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 03 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

معنویت همراه با آموزش ارتقاء یابد/مدیرمدرسه کانون تحول مدرسه است

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 07 مهر 1398 - 21:25
بندرعباس - مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: طبق سند تحول نظام آموزش و پرورش، آموزش علمی باید همراه با تقوا باشد ودر کنار مسایل علمی باید به رتبه تربیتی دانش آموزان نیز توجه کرد.
تربيت،آموزش،مدارس،دانش،هرمزگان،آموزان،مدرسه،كسب،آموزشي،ساحت، ...

به گزارش خبرنگار مهر، موسی دادی زاده سرخائی عصر یکشنبه در جمع مدیران مدارس شهرستان میناب با تبریک بازگشایی مدارس اظهار داشت: سال تحصیلی جاری را با شعار"پوشش تحصیلی، ارتقاء کیفیت آموزشی و آموزش تمام ساحتی" برای استان هرمزگان آغاز کردیم واین شعار برگرفته از گام دوم جمهوری اسلامی در مسیرتوسعه پایدار وبنا برفرمایش مقام معظم رهبری و مطابق سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است .امید است همکاران در تحقق آن کوشا باشند.
وی ادامه داد: باید تمام شش ساحت های آموزشی و تربیتی دانش آموزان به موازات همدیگر مورد توجه گردد و مدارس مسئول تربیت همه جانبه هستند.
ما درمدارس فقط مسئول معدل و نمره بچه ها نیستیم بلکه باید بدنبال آن باشیم که معنویت درکنارآموزش رشد یابد.
دادی زاده با انتقاد ازدیدگاه جامعه و خانواده ها به آموزش و ارتقاء تک بعدی دانش آموزان، افزود: تاکنون ساحت آموزشی دانش آموزان مورد توجه والدین قرار گرفته و به مسائل مهمی همچون ساحت معنویت، نماز، ادب، زیبا شناختی، تربیت بدنی، تربیت اجتماعی، مسائل زیست محیطی و طبیعت کمترمی پردازند و از آن غافل می شوند.
مدیر کل آموزش وپرورش هرمزگان تصریح کرد: دانش آموزان در کنار علم آموزی و کسب دانش، باید در سایر زمینه های تربیتی نیز رشد کند.به طور مثال، هنر نه گفتن را در درون مدرسه باید بیاموزد و باید یاد بگیرد که فکر کند و پاسخ مناسب بدهد تا معظلات اجتماعی ما کاهش یابد.
این مسئول، آموزش مهارت های زندگی در جامعه امروزه را از اولویت های آموزش در مدارس برشمرد و یادآور شد: مطابق منویات مقام رهبری در جلسه معلمان سراسر کشور، دستگاه تعلیم و تربیت باید زمینه ای فراهم سازد که کسب مهارت در اولویت قرار گیرد و آموزش های مهارتی در کلاس درس افزایش یابد.
دادی زاده نقش مدیران مدارس را در اجرای برنامه تحول نظام تعلیم و تربیت کشور مهم دانست و گفت: کانون تحول مدرسه، مدیر مدرسه است و وجود مدیران پرتلاش، خلاق پویا می تواند مسیر تحقق برنامه های مدرسه را به سوی پیشرفت تغییر دهد و جایگاه تربیت آموزشی و پرورشی مدارس ما را ارتقاء دهد.
وی اضافه کرد: در کنکور 98 دختران هرمزگان سه برابر و پسران یک و نیم برابر نسبت به سال گذشته، رشد در جایگاه و تراز علمی داشتند که نتیجه آن کسب حداکثری سهمیه دانشگاه فرهنگیان برای اولین بار در استان بود.
سکاندار تعلیم و تربیت استان هرمزگان اظهار داشت: در ادوار گذشته ما در المپیادها جایگاهی نداشتیم ولی در سال تحصیلی گذشته مدال های زیادی را در فعالیت های علمی، فرهنگی و هنری کسب کردیم که مدال طلا و نقره المپیاد زیست فناوری و ریاضی از جمله آنها هستند که در این موفقیت ها همه فرهنگیان، اولیاء و خیرین بر مبنای جایگاه و نقشی که ایفا می کنند، دخیل هستند.