خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 18 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تعادل، در ارتقای سیاست های پژوهشی دانشگاە کردستان امری ضروریست

ایسنا | دانش و فناوری، استان‌ها | چهارشنبه، 03 مهر 1398 - 13:09
معاون پژوهشی دانشگاە کردستان، با اشاره به اینکه سیاست پژوهشی دانشگاە کردستان بر پایەی دو اصل، رتبەبندی دانشگاە و مسئولیت اجتماعی استوار است گفت: مسئولان دانشگاە کردستان در جهت حرکت بە سمت نسل سە دانشگاە گام های خوبی برداشتەاند اما در بحث مسئولیت‌های اجتماعی بسیار عقب ماندەایم و باید دانشگاە تمام تلاش خود را در این راستا بە کار بگیرد.
كردستان،كسب،پژوهشي،نسل،بحث،تلاش،اجتماعي،موفق

معاون پژوهشی دانشگاە کردستان، با اشاره به اینکه سیاست پژوهشی دانشگاە کردستان بر پایەی دو اصل، رتبەبندی دانشگاە و مسئولیت اجتماعی استوار است گفت: مسئولان دانشگاە کردستان در جهت حرکت بە سمت نسل سە دانشگاە گام های خوبی برداشتەاند اما در بحث مسئولیت‌های اجتماعی بسیار عقب ماندەایم و باید دانشگاە تمام تلاش خود را در این راستا بە کار بگیرد.
به گزارش ایسنا کیومرث کرمی، در جمع دانشجویان و روسای دانشگاە کردستان در خصوص شاخص‌های موردنظر در بحث رتبەبندی‌ دانشگاەها اظهار کرد: سال ۹٦ بە دلیل سیاست‌ اشتباهی کە وزارت علوم در پایش دانشگاەها در پیش گرفت، مراکز آموزش عالی بە چهار سطح نسل یک، دو، سە و چهار تقسیم شدند کە متاسفانە دانشگاەهای در حال توسعە بە دلیل نداشتن بودجە و نداشتن مجوز دکتری، موفق بە کسب هیچ رتبەای نشدند.
وی افزود: این مهم، پیامدهای ناخوشایندی از جمله عدم اعتبار مدرک فارغ‌التحصیلان این دانشگاەها و عدم مراجعە استادان باسواد و در سطح بالا به این دانشگاە ها در پی دارد.
معاون پژوهشی دانشگاە کردستان، در خصوص اهمیت رتبه بندی دانشگاەها افزود: رتبه بندی دانشگاەها مولفه ای مهم برای انعقاد تفاهم نامەها است، بر همین اساس در راستای ارتقاء رتبەبندی دانشگاە کردستان، سیاست‌هایی در دستورکار قرار گرفتە است و بە همین منظور شورای سیاستگذاری رتبەبندی دانشگاە در راستای پیشبرد دانشگاە بە سمت رنکینگ‌های خارجی و داخلی و با استراتژی مشخص تشکیل شد.
بە گفتە کرمی، پیامدهای تلاش این گروە کسب رتبەی دهم کشوری رجاتیکت در سال ۲۰۱۹ و دریافت رتبەی ۳۰۱ ودینگ پکت رنکینگ، کسب رتبە ۲۰۰جهانی برابری جنسیتی، موفق بە کسب رتبەی ۲۹از ۱۰۷ کشوری و بومتریک و ۱۱٥۳ از ٥۰۰۰ جهانی شدیم، همچنین در رتبەبندی تایمز موفق بە کسب رتبەی ٨۰۱ تا ۱۰۰۰جهانی شدیم و کسب رتبە هشتم در بین دانشگاەهای مرجع جامع کشور شدیم.
وی در بحث رسالت پیشبرد دانشگاە در جهت دانشگاەهای نسل سە و چهار تصریح کرد: برای دستیابی بە اهداف فوق باید مسئولیت اجتماعی خود را بە خوبی ایفا کرده و دامنە ارتباط خود با جامعە را گسترش دهیم، تلاش باید بر این باشد کە دانشجویان در مراکز رشد بە تجربە آموزی و فعالیت‌های پژوهشی تشویق شوند.
معاون پژوهشی دانشگاە کردستان، در پایان یادآور شد: مسئولان دانشگاە کردستان در جهت حرکت بە سمت نسل سە دانشگاە گام های خوبی برداشتەاند اما در بحث مسئولیت‌های اجتماعی بسیار عقب ماندەایم و باید دانشگاە تمام تلاش خود را در این راستا بە کار بگیرد.