مدیران ابتکار عمل در عرصه اطلاعرسانی را به دست بگیرند
قم - استاندار قم از مدیران استان قم خواست تا در زمان بروز وقایع ابتکار عمل در عرصه اطلاعرسانی را به دست بگیرند و منفعل نباشند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست ظهر سهشنبه در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان قم که در استانداری قم برگزار شد، گفت: جایگاه روابط عمومیها رفیع است که باید این جایگاه را شناخت و تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی استان میتواند اقدامات صورت گرفته در استان را متمرکز کنند.
وی بیان داشت: دستگاههای اجرایی استان در زمینههای اطلاعرسانی باید به یک نقطه مشترکی برسند که تشکیل جلسات شورای هماهنگی و تقویت ارتباطات مدیران روابط عمومی لازمه آن است.
استاندار قم افزود: هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومیها باید انتخاب شود تا مسائل و مشکلات حوزه روابط عمومی را با جدیت دنبال کنند.
وی همچنین تأکید کرد: شورای هماهنگی روابط عمومی نیازمند کمیتههای تخصصی است که یکی از این کمیتهها پژوهش و آموزش است تا محتوای تولید شده از سوی روابط عمومیها دارای کیفیت خوبی باشد.
سرمست با تأکید بر لزوم اطلاعرسانی به موقع گفت: دیروز خبری در فضای مجازی قم در خصوص دعوا و نزاع منتشر و مواردی مطرح شد؛ از جمله اینکه دست فردی در این نزاع قطع شد که از دستگاه متولی خواستیم وارد عمل شود و حادثه را به درستی اطلاعرسانی کند؛ اما اینکه دستگاه متولی بعد از ۴ ساعت بخواهد پاسخ دهد در این مدت خبری که پخش شده اثر خود را خواهد گذاشت از این رو عکس العمل به موقع نهادها در این مواقع میتواند بسیاری از موارد مطرح شده را خنثی کند و مدیران در این زمینه باید ابتکار عمل را به دست بگیرند و اطلاعرسانی به هنگام داشته باشند.
وی ابراز داشت: روابط عمومیهای استان باید رتبه بندی شوند و از این پس در ارزیابی عملکرد مدیران، کارکرد روابط عمومیها نیز دیده میشود و اگر مدیری به جایگاه روابط عمومی توجه ویژهای داشت در ارزیابیها جایگاه بالاتری خواهد داشت.
استاندار قم با بیان اینکه ارزیابیهای روابط عمومی باید با یک معیار مشخص باشد، افزود: تشکیل کمیته اجرایی شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان نیز میتواند این موارد مورد نظر را دنبال کند.
مدیران روابط عمومی استان قم نیز در این جلسه ضمن معارفه خود به برخی از موارد و مشکلات این حوزه از جمله عدم در اختیار داشتن بودجه مناسب برای انجام فعالیتها، تبدیل نشدن روابط عمومی دستگاهها به روابط عمومی مدیران، چالش استفاده و تغییر ابزارهای اطلاعرسانی سنتی به مدرن، انتقاد از تعریف چند مأموریت برای روابط عمومی و عدم فرصت زمان لازم برای انجام امور مربوط به روابط عمومی، نبود وحدت رویه در دستگاههای متولی در عرصه اطلاعرسانی، عدم توجه لازم به جایگاه روابط عمومی در دستگاهها، لزوم برگزاری جشنواره روابط عمومیهای برتر، ضرورت بهرهبرداری از فضای مجازی در راستای اطلاعرسانی حداکثری اشاره کردند.