لزوم ایجاد آمادگی در دانشآموزان برای رویارویی با پیچیدگیهای زندگی امروز
مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش از آنچه ضرورت مهارتآموزی و ایجاد آمادگی در دانشآموزان برای رویارویی با پیچیدگیهای زندگی امروز میخواند به عنوان یک ضرورت حیاتی یاد کرد.

مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش از آنچه ضرورت مهارتآموزی و ایجاد آمادگی در دانشآموزان برای رویارویی با پیچیدگیهای زندگی امروز میخواند به عنوان یک ضرورت حیاتی یاد کرد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، مرتضی شکوهی در آئین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان محمد رسول الله (ص) سمنان ضمن تبریک آغاز مهر اظهار کرد: باید به دانش آموزان کمک کنیم که در بستر ارزشهای فرهنگی و دینی از آمادگی لازم برای رویارویی با پیچیدگیهای جامعه امروز بهرهمند شوند.
وی از تلاش در جهت ارتقاء کیفی آموزش در مدارس کشور خبر داد و افزود: با وجود برخی محدویتها باید با بهرهگیری از آنچه در اختیار داریم تلاش کنیم تا کیفیت آموزش را در مدارس افزایش دهیم.
مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ارتباط بین مدرسه و محیط واقعی زندگی ادامه داد: نباید گمان کنیم که مدرسه قطعهای بریده از زندگی واقعی است و لذا باید کوشش شود تا دانش آموزان از پیشدبستانی تا پایان دوره متوسطه دوم این ارتباط بین مدرسه و زندگی واقعی را احساس کنند.
وی با اذعان به اینکه فضای آموزشی باید محیطی شوقانگیز و نشاط آور باشد اضافه کرد: آموزش و پرورش باید تلاش کند تا دانش آموزان در محیطی پرنشاط و شوقانگیز آموزش ببینند.
البته بدیهی است که ایجاد چنین فضایی به تنهایی از عهده وزارت آموزش و پرورش برنمیآید و لذا ایجاد چنین فضایی به همراهی و همکاری دیگر دستگاهها و بخشهای مختلف جامعه با مدرسه و آموزش و پرورش بستگی دارد.
شکوهی رشد علمی و کسب فضیلتهای علمی و فرهنگی را مستلزم ایجاد فضای آموزشی با نشاط ارزیابی و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که خانوادهها بیش از گذشته در ایجاد فضای آموزشی بانشاط و شورانگیز با آموزش و پرورش همراهی کنند.
وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش نمیتواند همه اهداف آموزشی را به تنهایی محقق کند گفت: برای تحقق این مهم همکاری بسیاری از دستگاهها و نهادهای مسوول، تشکلهای مدنی و مهمتر از همه همراهی نهاد خانواده بیش از پیش ضروری است.
نماینده وزیر آموزش و پرورش در آیین بازگشایی مدارس استان سمنان بر ضرورت ارتباط و نزدیکی بیشتر بین مدرسه و خانوادهها تاکید و تصریح کرد: سادهانگاری است اگر فکر کنیم که دستگاه تعلیم و تربیت به تنهایی و بدون همراهی و مشارکت فعال نهاد خانواده میتواند از عهده تعلیم و تربیت دانش آموزان بر بیاید لذا همکاران باید بیش از پیش در راستای ارتباط بیشتر بین خانواده و مدرسه و پررنگتر کردن نقش خانواده در تعلیم و تربیت تلاش کنند.