مهارتآموزی عملی در مدارس از اهداف مهم وزارت آموزش و پرورش/ همزمان با نواختهشدن زنگ مهر ۲۵۰ هزار دانشآموز در اردبیل به کلاس درس رفتند
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از مهمترین اهداف وزارت آموزش و پرورش ایجاد مهارتآموزی و دروس عملی در مدارس است.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از مهمترین اهداف وزارت آموزش و پرورش ایجاد مهارتآموزی و دروس عملی در مدارس است.
مهارتآموزی عملی در مدارس از اهداف مهم وزارت آموزش و پرورش/ همزمان با نواختهشدن زنگ مهر ۲۵۰ هزار دانشآموز در اردبیل به کلاس درس رفتند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد رزاقی صبح امروز در مراسم «زنگ مهر و مقاومت» که در هنرستان شهربانوی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش مهمترین رکن تمدنسازی در گام دوم انقلاب اسلامی است و همگان وظیفه دارند تا در راستای ارتقای آن تلاش کنند.
وی افزود: در نظام تعلیم و تربیت سوالی از دانشآموزان تحت عنوان «من چه کسی هستم» مطرح است، بدین معنا که هرکس خود را چه میداند و چه هویتی برای خود تعیین کرده است که به این موضوع در سند تحول بهعنوان یک اصل مهم اشاره شده است.
مدیرکل امور ایثارگران و شاهد وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: همانند هنرستانها درصدد مهارتآموزی عملی به دانشآموزان در دبیرستانهای نظری هستیم و این موضوع یکی از مهمترین هدفهای سند تحول آموزش و پرورش است.
۲۵۰ هزار دانشآموز در اردبیل به کلاس درس رفتند
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این مراسم با اشاره به آغاز سالتحصیلی جدید، اظهار کرد: همزمان با نواختهشدن زنگ مهر، ۲۵۰ هزار دانشآموز در سههزار و ۳۰۰ مدرسه استان اردبیل حضور یافتند.
ناصری افزود: با وجود مشکلاتی در خصوص تامین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش، در استان اردبیل به لحاظ تامین نیرو هیچ مشکلی نداریم و هیچ مدرسهای در استان اردبیل بدون معلم نیست.
وی گفت: از جمله ابتکارات اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل میتوان به ایجاد نرم افزار بومی رصد فضاهای آموزشی اشاره کرد که در این نرمافزار آخرین وضعیت و مشکلات هر مدرسه ثبت میشود که در حال حاضر در استان اردبیل این نرمافزار بهکار گرفته شده و بهزودی در سطح ملی نیز از آن استفاده میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: در راستای تحقق سند تحول امسال هر مدرسه برای خود یک شعار انتخاب کرده است که این شعارها ضمن هویتدهی به مدارس، آنها را به اهداف سند تحول آموزش و پرورش نزدیکتر میکند.
انتهای پیام/3463/618/خ