دوسوم مراکز آموزشی کشور تخریبی یا غیراستاندارد هستند
سمنان-نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس بابیان اینکه مصوبات مجلس به دلیل تحریمها آنطور که باید در جامعه احساس نشده است، گفت: دوسوم مراکز آموزشی کشور تخریبی یا غیراستاندارد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد همتی صبح دوشنبه در آئین آغاز سال تحصیلی جدید به میزبانی دبیرستان محمد رسولالله (ص) سمنان ضمن بیان اینکه علیرغم تلاشهای زیاد کشور برای نوسازی و بازسازی مدارس، متأسفانه دوسوم مراکز آموزشی یا تخریبی یا غیراستاندارد هستند، ابراز داشت: ظرفیتها و استعدادهای فراوانی در کشور ما وجود دارد که بعضاً نتوانستهایم آنان را شناسایی و شکوفا کنیم.
وی ضمن بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس میکوشند تا آموزشوپرورش را جزء سه اولویت اصلی کشور قرار دهند و بر همین اساس در بودجهبندی سهساله اخیر این عزم مشاهده میشود، افزود: شوکهای تحریمی سبب شد که مصوبات مجلس در ارتباط با آموزشوپرورش بهصورت کاملاً ملموس در سطح کشور احساس نشود.
گسترش طرح هوشمند سازی مدارس
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس بابیان اینکه معتقدیم سالمترین و امینترین نیروهای اداری کشور در آموزشوپرورش مشغول به فعالیت هستند، ابراز داشت: تغییر مدیریتها در وزارتخانه کلان آموزشوپرورش و محدودیتهای منابع آموزشوپرورش در سطح کشور شرایط مطلوبی برای پرورش استعدادهای جوان نیست.
همتی بابیان اینکه دانش آموزان و آیندهسازان، اساس توسعه کشور هستند و باید از وجود این پتانسیل ارزشمند بهدرستی استفاده شود، تصریح کرد: باید تلاش کرد تا از ظرفیتهای آموزشوپرورش همچون شورای دانشآموزی، شورای دبیران، انجمنهای اولیا و مربیان و شورای آموزشوپرورش در توسعه این نهاد ارزشمند بهره برد.
وی افزود: یکی از تفاهمنامههای منعقده شده بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزشوپرورش این است که در سایهسار این تفاهم، هوشمند سازی مدارس گسترش و سرعت یابد که امیدواریم این موضوع در استان سمنان نیز به بعد عملیاتی تبدیلشده و شاهد هوشمند سازی مدارس این خطه باشیم.