خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 11 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۵۱ هزار نوآموز و دانش آموز پایه اول کردستانی راهی مدرسه شدند

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 31 شهریور 1398 - 12:48
سنندج – مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: ۵۱ هزار نوآموز و دانش آموز پایه اولی کردستانی راهی مدرسه شدند.
۵۱ هزار نوآموز و دانش آموز پایه اول کردستانی راهی مدرسه شدند

به گزارش خبرنگار مهر، جشن غنچه ها و شکوفه ها همزمان با سراسر ایران اسلامی در کلیه مدارس شهر و روستای استان کردستان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش در مدرسه بدر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج بصورت نمادین برگزار شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان تقارن ایام دفاع مقدس و بازگشایی مدارس و جشن شکوفه ها و بهار تعلیم و تربیت را تبریک گفت و ادامه داد: سالروز هفته ی دفاع مقدس و یاد و خاطره ی شهدا و جان در کفان و رزمندگانی که در طول هشت سال دفاع مقدس از کیان و مرزهای این مملکت و کشور با خون و جانشان دفاع کردند گرامی می داریم.
رشید قربانی با بیان اینکه فلسفه نظام تعلیم و تربیت بر آن است که بتواند فضائل نیک انسانی را پرورش دهد، گفت: امسال ۲۷ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی و ۲۴ هزار نوآموز پیش دبستانی در مدارس شهر و روستای استان امروز را جشن میگیرند.
وی با اشاره به اینکه این مراسم بصورت نمادین در مدرسه بدر با همکاری عوامل مدرسه بدرآموزش و پرورش ناحیه دو سنندج برگزار شد، ادامه داد: امسال تعداد دو هزار و ۶۱۰ دانش آموز دختر و پسر تحت عنوان جشن شکوفه ها و دو هزار و ۴۰۰ نوآموز پیش دبستانی جشن غنچه ها را در مدارس ناحیه دو جشن می گیرند.
وی هدف از برگزاری جشن شکوفه ها و غنچه ها را آشنایی دانش آموزان پایه اول و پیش دبستانی و اولیای آنان با فضای مدارس، مسئولان مراکز آموزشی ، مقررات و مسائل بهداشتی دانست و گفت: و برقراری ارتباط اولیه اولیا و معلمان از دیگر مزایای برگزاری این مراسم است.
قربانی یادآور شد: رشد فضایل اخلاقی و تزکیه دانش آموزان بر پایه تعالیم عالیه اسلام و تقویت بصیرت دینی ، پرورش انسان های موحد ، مومن و معتقد به معاد و آشنا و متعهد به مسئولیت ها ، وظایف در برابر خداوند متعال ، خود و طبیعت از اهداف مهمی هستند که مدارس در بحث آموزش و پرورش دوره ابتدایی سعی در تحقق آن دارند .
وی با اشاره به اینکه افزایش کیفیت فرایند ها و برون دادهای نظام آموزش و پرورش ابتدایی از دیگر اهداف آموزش و پرورش هستند، اضافه کرد: ارتقای کیفیت کمی و کیفی فرصت های برابر آموزشی برای همه ی کودکان مخصوصا پیش دبستانی ، دبستانی و آموزش مهارت های زندگی و ایجاد محیط یادگیرنده در مدارس با محوریت فعالیت های یادگیری و استفاده از کتاب های درسی بعنوان یکی از ابزار های آموزشی و همچنین بهره گیری هوشمندانه از فناوری های نوپدید ارتباطی در آموزش پیش دبستانی و دبستانی و دسترسی آسان معلمان و دانش آموزان به آن ها از دیگر اهداف مهمی هستند که در بحث تعلیم و تربیت باید به آنها توجه ویژه داشت.
قربانی در پایان یادآور شد: کلیه دست اندر کاران مدرسه از جمله معلم، مدیر و مربی پرورشی و ...
خانواده های دانش آموزان باید دست در دست هم بدهند تا بتوانند دانش آموزان و نوآموزان را شایسته و بایسته تربیت کنند و شخصیت مثبتی را با نهادینه کردن فضائل و شایستگی های اخلاقی، در آن ها ایجاد کنند.