اتمام پروژه قطار سریعالسیر تهران
وزیر راه و شهرسازی گفت: از مردم بابت تاخیر در بهره برداری از پروژه قطار سریعالسیر تهران-قم-اصفهان عذرخواهی میکنیم و امیدواریم با بررسی موانع و مشکلات موجود هر چه زودتر این پروژه را به اتمام رسانیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، نشست بررسی پروژه قطار سریعالسیر تهران-قم-اصفهان ظهر امروز با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران راه و شهرسازی استان اصفهان به همراه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.
اسلامی در رابطه با روند پیشرفت پروژه اظهار داشت: در حال حاضر زمان پروژه قطار سریعالسیر از زمان پیش بینی شده برای آن بیشتر شده که خود نیز از این بابت شرمنده هستیم و مصمم هستیم که هر چه زودتر این پروژه را به بهره برداری برسانیم.
ما از پیمانکاران میخواهیم پیگیریهای پیوسته انجام دهند تا ظرفیتهای اجرایی در کارگاهها به حداکثر برسد.
هم اکنون پیمانکاران تجهیزات لازم را تهیه کردهاند و پیش بینی میشود روند احداث پروژه با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.
وی افزود: آن چیزی که باعث کندی سرعت اتمام پروژه قطار سریعالسیر شده، تغییر تعدادی از مفروضات و نقشه راههای پیش بینی شده برای پروژه در منطقه تهران-قم بوده است که در حال پیگیری و رفع موانع هستیم.
در حال حاضر مشکلی در منطقه قم-اصفهان وجود نداشته و کار با سرعت در حال انجام است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم ایجاد کارگروهی جهت بررسی موانع و رفع معارضات گفت: از استاندار اصفهان میخواهیم هر چه سریعتر در جهت جلب اعتماد مردم این کارگروه تشکیل شود تا هم کمی از سنگینی کار برای پیمانکاران کاسته شود و هم پروژه با سرعت بیشتری به پیش رود.
رضایی استاندار اصفهان در ادامه جلسه به کمبود تعداد ماشینهای ریلی اشاره کرد و گفت: با توجه به مسافت زیاد پروژه و سرعت بالای ماشینها، طبق پیش بینیها برای هر کیلومتر یک ماشین وجود دارد که هم باعث کاهش سرعت و هم افزایش هزینهها میشود.
حاجی دلیگانی نماینده برخوار، شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: میبایست در مناطق عبور و مرور مردم و کشاورزان و دامداران زیرگذرهای مشخصی احداث شود که مشکلی برای آنها پیش نیاید.
همچنین از وزارت راه و شهرسازی میخواهیم تا حد امکان در منطقه دولت آباد قطار سریعالسیر به زیر زمین برده شود زیرا خواسته مردم این است و ما نمیخواهیم مشکلی برای آنها ایجاد شود.
ضمن اینکه این پروژه باید منفعتی هم برای مردم بومی مناطق داشته باشد.
هم اکنون 700 نفر مشغول به کار در استان هستند که درصد بسیار کمی از آنها بومی استان هستند.
حجتالاسلام سالک نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح قطار سریعالسیر تهران-قم-اصفهان پیشتر هم مورد توجه مجلس بوده ادامه داد: از سال 84 این پروژه در صحن مجلس تصویب شده و این وقفه طولانی که رقم خورده جای نگرانی دارد.
ما از وزارت راه و شهرسازی میخواهیم مسائل مربوط به راهآهن و زیرساختهای آن هر چه زودتر حل شود تا بتوانیم رضایت مردم را جلب کنیم.
وی در رابطه با دخل و تصرفهایی که در زمینهای اطراف ورزشگاه نقش جهان اتفاق افتاده است، گفت: موضوع مهمی که در 10 سال اخیر همواره یکی از مشکلات جدی نمایندگان و دادستانی اصفهان بوده، تعرضهایی است که پیمانکاران و کارفرمایانی که وظیفه ساخت ورزشگاه را بر عهده داشتند بدون آگاهی از اینکه این زمینها متعلق به اشخاص دیگر است، انجام دادهاند.
اکنون که قرار بر این است که در اطراف ورزشگاه قطار سریعالسیر عبور کند از وزارت راه و شهرسازی میخواهیم حتما به مسائل حقوقی و ملکی این زمینها توجه کنند که مشکلی نه برای مردم و نه برای وزارت خانه رخ ندهد.
انتهای پیام/ ع