برای بهرهبرداری از خط دو مترو ۵ سال صبر نمیکنیم
شهردار اصفهان گفت: انتظار بهرهبرداری از خط دوم مترو در ۵ سال آینده برای شرایط عادی است، در حالیکه امروز با توان بیشتری حرکت میکنیم بنابراین این موضوع را نمی پذیریم.

شهردار اصفهان گفت: انتظار بهرهبرداری از خط دوم مترو در ۵ سال آینده برای شرایط عادی است، در حالیکه امروز با توان بیشتری حرکت میکنیم بنابراین این موضوع را نمی پذیریم.
به گزارش خبرنگار ایسنا، قدرت الله نوروزی روز گذشته (پنجشنبه) در بازدید از خط دو مترو اصفهان، اظهار کرد: باید در جلسه هیئت مدیره نظر جدیدی اعلام شود و زمان را کاهش دهیم.
امکانات را تامین میکنیم، بنابراین هیچ دلیلی ندارد که به دنبال کاهش زمان نباشید.
باید چارهای بیاندیشید.
انتظار بهرهبرداری از خط دوم مترو در ۵ سال آینده برای شرایط عادی است، در حالیکه امروز با توان بیشتری حرکت میکنیم.
وی با بیان اینکه شش ماه پیش وقتی که کاترهد تیبیام با پیچیدگیهای بسیار از گمرک آزاد و در خط دو مترو مستقر شد کسی باور نمی کرد که شش ماه بعد، امروز شاهد رسیدن تیبیام به ایستگاه زینبیه باشیم، گفت: تیبیام از غرب در ایستگاه غفاری یا دارک حرکت خزنده خود را در سنگلاخ های زیر زمین آغاز کرد و با هدایت مهندسان این عرصه در کار ساخت و ساز مترو آمد و دو شب گذشته به این منطقه رسید.
شهردار اصفهان با تاکید بر مسالهای که باید شهروندان بدانند، گفت: در این پروژه، افراد ۸ ساعت کار نمیکنند اینجا ساعات کاری چند شیفته است یا هر شیفتی مدت طولانیتری دارد و سرعت کار دو برابر میشود.
قرار است این روال در جبهه غرب نیز تکرار شود و در قطر 9 متری کاترهد مستقر در این منطقه، یک تونل برای رفتو آمد دو خط حفاری میشود.
وی با بیان اینکه حفر تونل شرقی مترو نیز در خرداد امسال آغاز شد، اظهار کرد: مسائلی همچون گرههای کور اداری، تحریمها و هزینهها منجر به تاخیر اجرای این طرح شده و نتوانستیم این دو تونل را همزمان با هم آغاز کنیم.
پیشروی حفاری نزدیک به ۲۰ هزار مترمکعب در تونل شرقی و خاکبرداری تونل غربی نیز نزدیک به ۵۰ هزار مترمکعب، حاکی از آن است که نصف راه طی شده است.
نوروزی گفت: در حال حاضر شاهد هستیم که ۱۰۰۰ متر یعنی حد فاصل ایستگاه دارک تا زینبیه حفاری و سگمنت گذاری شده است و تنها منتظر آغاز ریل گذاری و نازک کاری هستیم.
وی با اشاره به اینکه شاهد انقلابی در عمران شهری اصفهان هستیم، ادامه داد: باید به قولهایی که به مردم داده ایم به موقع عمل کنیم.
مدیریت و شورای شهر این دوره حرفی نزده که عمل نکرده باشد.
اگر بگویند چهار ماهه کار ۴ سال را انجام میدهیم، سر قول خود میمانند.
ورود تیبیام به ایستگاه زینبیه خط دو مترو اصفهان
همچنین مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با اشاره به ورود تیبیام به ایستگاه زینبیه خط دو قطار شهری اصفهان، گفت: قول شش ماه گذشته خود در ایستگاه غفاری خط دو مترو اصفهان را، تحقق بخشیدیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدرضا بنکدار پیش از ظهر امروز پنجشنبه در جریان بازدید شهردار اصفهان از خط دو مترو، اظهار کرد: با همکاری و همیاری مهندسان، معاون شهرداری و ...
توانستیم انجام وظیفه کنیم و به قولی که شش ماه پیش در ایستگاه غفاری به مردم دادیم، تحقق بخشیدیم.
قرار بر این بود که ایستگاهها را قبل از اینکه دستگاه تیبیام برسد آماده کنیم و امروز رو سفید شدیم و اکنون شرایط بسیار مطلوب است.
وی با بیان اینکه در خط دو مترو اصفهان ابتدا ایستگاهها ساخته میشوند و پس از آن دستگاه حفاری تونل وارد ایستگاهها میشود، افزود: این موضوع زمینه کاهش هزینه ساخت خط دو مترو را فراهم میکند.
در این خط برخلاف خط یک، عمده ایستگاهها به صورت حفاری از زیر کار میشود، این موضوع مشکلات ترافیکی، جابجایی تاسیسات، قطع درخت و آلودگیهای بصری را به حداقل میرساند.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با اشاره به مختصات و مشخصات این پروژه، اظهار کرد: مسیرهایی که آغاز کردیم از شمال شرق به غرب اصفهان به طول ۱۴.۵ کیلومتر و تا خمینیشهر ۲۴.۵ کیلومتر بوده که ۱۴.۵ کیلومتر یعنی تا ایستگاه مدرس نجفی در اولویت نخست اجرا بوده است.
این خط در ایستگاه امام حسین (ع) از خط یک، مرکزیترین نقطه شهر اصفهان با این نقطه تلاقی پیدا میکند.
وی ادامه داد: پیگیری های شهردار اصفهان منجر به اجرای سریع قراردادها برای انجام این پروژه شده است و توانستیم پروژه را از دو جبهه شروع کنیم.
جبهه نخست مسیری است که از شمال شرق و از ایستگاه دارک تا ایستگاه امام علی (ع) و مسیر دوم از هفته آینده آغاز خواهد شد که از ایستگاه مدرس نجفی به سمت ایستگاه امام علی (ع) است.
بنکدار افزود: بعد از عبور تیبیام از مسیر طی شده یعنی ایستگاه لاله و ایستگاه دروازه دولت، عملیات نازک کاری در این ایستگاهها را به صورت موازی انجام دادیم.
وی گفت: بر اساس همین روال و همکاریها سالانه میتوانیم دو کیلومتر حفاری کنیم و با توجه به اجرای موازی این کار، میتوانیم تا حدود پنج سال نازک کاری ایستگاهها را انجام دهیم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان ادامه داد: اگر میخواهیم شرایطی داشته باشیم که عملیات را سرعت ببخشیم باید عملیات آزادسازی و سیمکشی را قبل از ورود تیبیام در ایستگاه های مترو انجام دهیم.
وی اضافه کرد: از مسئولان میخواهیم با مساعدت، به آزادسازی هر چه سریع تر مسیر کمک کنند تا بتوانیم قبل از ورود تیبیام به ایستگاه ها، عملیات حداقل سازه و سیمکشی را انجام دهیم.