سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برنامه‎ ریزی برای کاهش 40 درصدی شکایات مردمی از دستگاه‎ های اجرایی

فارس | استان‌ها | پنجشنبه، 28 شهریور 1398 - 09:48
معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی گفت: کاهش 40 درصدی شکایات مردمی از دستگاه‎های اجرایی را برنامه‎ریزی کردیم که انتظار است مورد توجه تمامی دستگاه‎های اجرایی قرار بگیرد.<br/><br/>
اداري،اجرايي،نظام،جشنواره،رجايي،الكترونيك،شهيد،ارائه،دولت،اس ...

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علاء‎الدین رفیع زاده عصر چهارشنبه در بیستمین جشنواره شهید رجایی استان گلستان اظهار کرد: جشنواره شهید رجایی با هدف فرهنگ‎سازی و تقدیر از دستگاه‎ها و مدیرانی که خدمات مناسب به مردم ارائه کردند برگزار می‎شود.
*دستگاه‌های برتر جشنواره شهید رجایی بدون نقص نیستند
وی ادامه داد: دستگاه‎هایی که در جشنواره شهید رجایی مورد تقدیر قرار می‎گیرند به معنای آن نیست که هیچ نقصی ندارند و عدم انتخاب دستگاه‎های دیگر نیز به معنای عملکرد ضعیف آنها نیست.
معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه در ارزیابی‎های ملی هیچ دستگاه‎هایی در سطح عالی انتخاب نشده است، ابراز کرد: همه دستگاه‎ها در حوزه فعالیت خود باید خدمات مناسبی را ارائه کنند و مردم باید بتوانند به راحتی خدمات را از دستگاه‎های اجرایی دریافت کنند و این در شرایطی تحقق می‎یابد که نظام اداری و مدیریتی کارآمد شکل بگیرد و فرایندهای منظم و سیستم‎های مناسب راه‎اندازی و طراحی شود.
رفیع‎زاده با بیان اینکه نظام اداری کارآمد، پویا و درست بستر توسعه هر کشوری است، یادآور شد: تمامی کشورهای توسعه یافته نظام اداری مناسب و روان دارند.
وی با بیان اینکه اصلاح نظام اداری در ایران و در همه نقاط دنیا کار پیچیده‎ای است، گفت: از ابتدای دولت یازدهم برنامه‎های مدون اصلاح نظام اداری را آغاز کردیم و این برنامه نقشه راهی بود که در ابتدای دولت یازدهم تنظیم و براساس این چارچوب کارها پیگیری شد.
* روش ارائه خدمات الکترونیک نباید طوری باشد که مردم برای دریافت خدمات صرفاً به دستگاه اجرایی مربوطه مراجعه کنند
معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی به دولت الکترونیک اشاره و اذعان کرد: هدف‎گذاری کردیم تا رتبه کشورمان در دولت الکترونیک با ارزیابی صورت گرفته توسط پایگاه‎های بین‎المللی 20 رتبه ارتقاء یابد و در این راستا سهم برخی از دستگاه‎های اجرایی مشخص شده است.
رفیع‎زاده تأکید کرد: روش ارائه خدمات الکترونیک نباید طوری باشد که مردم برای دریافت خدمات صرفاً به دستگاه اجرایی مربوطه مراجعه کنند بلکه می‎توان از ظرفیت دفاتر پیشخوان نیز استفاده کرد.
وی با اشاره به فلسفه ایجاد میز خدمت گفت: مردم با مراجعه به میز خدمت باید بتوانند خدمت را در همان نقطه دریافت کنند و دیگر سرگردان و گرفتار بروکراسی اداری نشوند.
معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه دولت الکترونیک از جمله شاخص‎هایی است که دستگاه‎های اجرایی برای ارتقای آن باید تلاش کنند، ابراز کرد: فرهنگ سازمانی شاخص دیگری است که باید سرلوحه دستگاه‎های اجرایی قرار بگیرد.
رفیع‌زاده به صیانت از حقوق شهروندان تأکید کرد و گفت: برای منشور حقوق شهروندی معیارهای خوبی در نظر گرفته شده و انتظار است دستگاه‎های اجرایی در راستای تحقق آن برنامه‎ریزی مناسبی داشته باشند.
*اصلاح نظام اداری کشور در جنگ اقتصادی ضرورت دارد
وی تأکید کرد: کاهش 40 درصدی شکایات مردمی از دستگاه‎های اجرایی را برنامه‎ریزی کردیم که انتظار است مورد توجه تمامی دستگاه‎های اجرایی قرار بگیرد.
معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه شرایط امروز جامعه برای اصلاح نظام اداری فراهم است، خاطرنشان کرد: با توجه به جنگ اقتصادی، اصلاح نظام اداری و صرفه‎جویی در سازمان‎ها و دستگاه‎های اجرایی ضرورت دارد.
رفیع‌زاده در پایان ابراز کرد: نتایج ارزیابی و چرایی انتخاب دستگاه‎های اجرایی برتر در جشنواره شهید رجایی کشور را ارائه شده است و امیدوارم این جشنواره فرصتی برای بهبود عملکرد دستگاه های مختلف اجرایی باشد.
انتهای پیام/83018/ر