خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 12 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

وزیر آموزش و پرورش: نمی‌توانیم کنکور را برداریم

مشرق | سیاسی | چهارشنبه، 27 شهریور 1398 - 19:36
وزیر آموزش و پرورش گفت: نمی‌توانیم کنکور را برداریم و باید در کنار متقاضیان کنکور متقاضیان دیگری را تربیت کنیم و جهت گیری تعلیم و تربیت را به سمت خود جهت دهد.
جهت،ادامه،گفتگو،اجتماعي،ساحت،كنكور،تربيت،اجرايي،ميرزايي،حاجي ...

به گزارش مشرق، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در دومین نشست نهمین دوره مجلس دانش آموزی گفت: این فعالیت در مجلس فرصت بزرگی است که دانش آموزان توانمندی و ظرفیت اجتماعی خود را افزایش دهند و هر چه قدر پیوند اجتماعی بیشتر شود ظرفیت علمی و ذهنی عمیق‌تر خواهد شد.
وی افزود: زندگی جمعی در فرهنگ ما بسیار توصیه شده است و بسیار تاکید شده است که این وجه تقویت شود.
در سند تحول بنیادین ساحت‌های متنوعی مطرح شده است که ساخت فعالیت اجتماعی یکی از آن‌ها است.
وی در ادامه گفت: برخی از این ساحت‌ها مثل ساحت زیستی بدنی، هنری و زیبا شناختی و ساحت علمی ساحت‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را به صورت فردی پیش برد، اما ساحت سیاسی الزاما از طریق اجتماع میسر می‌شود.
حاجی میرزایی در ادامه بیان کرد: در مجموعه مسائل و مشکلات امروز جای فرهنگ گفتگو خالی است.
وی در ادامه بیان کرد: خانواده‌ای که در آن گفتگو وجود دارد از آسیب‌های اجتماعی مصون است.
هیچ مسئله‌ای در کشور به صورت پایدار حل نخواهد شد مگر اینکه درباره آن و تبعات آن و راه حل‌های آن یک تفاهم نسلی شکل بگیرد.
جامعه‌ای قادر است مسائل و مشکلاتش را حل کند که گفتگو را به خوبی آموخته است.
وی در ادامه بیان کرد: واگرایی در جامعه و تعارض در نقش ها، فرصت‌ها را به تباهی می‌برد و در این وضعیت چگونه می‌توان همدلی به وجود آورد.
بی شک گفتگو یک ابزار اساسی برای تفاهم ملی است.
وی افزود: می‌خواهیم سند را اجرایی کنیم و سندی اجرایی خواهد شد که پیرامون او تفاهمی شکل گرفته باشد و به درک مشترک میان تمام ذینفعان دست یافته باشد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: تا نتوانیم تقاضای موثری را نسبت به تعلیم و تربیت چند ساحتی دست بیابیم نمی‌توانیم آن را اجرایی کنیم.
آمار خروجی کار مورد توجه قرار می‌گیرد و نهایتا ارزیابی می‌شود که کار انجام شده یا نه!
در این نگاه دو خطا وجود دارد.
وی افزود: جهت گیری نظام آموزشی از دوران ابتدایی با توجه به کنکور برنامه ریزی و جهت یابی می‌شود.
وی افزود: به عنوان مثال استارتاپ‌ها و گروه‌های کار آفرینی جهت گیری محیط دانشگاهی را متحول کرده اند.
وی در ادامه بیان کرد: نمی‌توانیم کنکور را برداریم و باید در کنار متقاضیان کنکور متقاضیان دیگری را تربیت کنیم و جهت گیری تعلیم و تربیت را به سمت خود جهت دهد.
باید فرصت‌های عادلانه‌تر تقسیم شود و سهم کیفیت برای همه یکسان باشد.