خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 01 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

درخواست‌های محصلان در مجلس دانش‌آموزی/ چرا دست مافیای کنکور کوتاه نشده است؟

فارس | اجتماعی و حوادث | چهارشنبه، 27 شهریور 1398 - 15:33
نماینده دانش‌آموزان هرمزگان در مجلس دانش‌آموزی گفت: چرا دست مافیای کنکور کوتاه نشده است؟
دانش،كنكور،مدارس،آموزش،هدف،ادامه،درصد،ساحتي،آموزان،استان،كتا ...

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، دومین نشست نهمین دوره مجلس دانش آموزی با حضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان برگزار شد.
هاشمی‌پور نماینده استان سمنان گفت: مسأله آسیب‌های اجتماعی امروز در کشور به یک مسأله مهم تبدیل شده و دامن‌گیر دانش آموزان شده و متاسفانه در مدارس فضای جامعه و مدرسه رو به مسمومیت رفته است.
هاشمی پور افزود: باید این فضا تغییر یابد.
آسیب های اجتماعی امروزه وارد مدارس شده و وارد فضای آموزش و پرورشی ما شده و خطری جدی است و دانش آموزان ما در خطر هستند و اگر فضای نشاط و امید را ایجاد نکنیم باید هزینه بدهیم و هزینه آن نیز هزینه‌ای سنگین است.
باید به دانش آموزان خوراک فکری بدهیم که باعث پیشرفت کشور شود.
وی افزود: آسیب های اجتماعی از بزرگسالان و جوانان ما گذر کرده و امروز در پشت درهای مدارس ما است.
سهم مدارس دولتی در کنکور صفر درصد
خانم قنبری از استان هرمزگان نیز در این مراسم گفت: زیر بنای ارتقای کشور آموزش است.
در کشور ما کنکور با هدف برقراری عدالت پدید آمده و ماحصل آن چیزی جز تبعیض نیست.
وی در ادامه بیان کرد: وقتی 70 درصد پذیرفته شدگان کنکور از مدارس سمپاد، 14 درصد از مدارس غیر انتفاعی و 13 درصد نمونه دولتی و سهم مدارس دولتی صفر درصد بود نشان دهنده این است که امکانات آموزشی ما برای آقا زاده ها و سرمایه داران است.
وی در ادامه تاکید کرد: چرا دست مافیای کنکور کوتاه نشده و فاصله طبقاتی را روز به روز بیشتر کرده است.
مدرسه 6 ساحتی کنکور 6 ساحتی نیاز دارد
فاطمه رئیسی از استان فارس نیز در ادامه گفت: در سال 90 سند تحول بنیادین با هدف ارتقای آموزش به تصویب رسید.
برای اجرای این هدف باید دانش آموز را هدف قرار داد.
وی در ادامه بیان کرد: اگر هدف بهبود ارتقای آموزش است باید از دید دانش آموز به آن نگریست.
آزمون سنجش باید تمام استعداد و فعالیت دانش آموز را در تمام 6 ساحت ببیند و توانایی و مهارت افراد و به تمام حوزه ها توجه شود.
مدرسه 6 ساحتی کنکور 6 ساحتی نیاز دارد.
کتاب تعلیمات دینی از سال 60 بازنگری نشده است
نوید خاکشور از استان اصفهان و نماینده کلیمیان نیز در ادامه بیان کرد: کتاب های درسی یکی از مهمترین منابع یادگیری است و گنجاندن این اطلاعات و توجه به نمره در صدر توجه است.
کتاب تعلیمات ادیانی دینی را تمام دانش آموزان اقلیت نیز آموزش می بینند و در کنکور برای آن آزمون می دهند.
این کتاب از سال 60 تدوین شده و هنوز بازنگری نشده است.
انتهای پیام/