سامانه جامع روابط کار در هرمزگان راه اندازی شد
بندرعباس - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: برای اولین بار در استان هرمزگان با راهاندازی سامانه جامع روابط کار، تمامی امور مربوط به کارگری و کارفرمایی کاملاً شفاف خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، هادی ابراهیمی بیان داشت: ثبتنام کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار آغازشده و نامنویسی در این سامانه، جهت دریافت خدمات غیرحضوری الزامآور است.
وی اظهارداشت: بهمنظور استفاده از خدمات سامانه جامع روابط کار، کارگران و کارفرمایان با یکبار مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان دولت و ارائه کارت ملی اقدام به ثبتنام در سامانه مذکور و دریافت نام کاربری و رمز عبور اختصاصی میکنند و پسازآن ضرورتی به مراجعه حضوری در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود ندارد و فرد میتواند با استفاده از نام کاربری و رمز عبور که از طریق ثبتنام در دفاتر پیشخوان دریافت نموده، درخواست خود را پیگیری کند.
وی عنوان کرد: این سامانه خدمات مختلفی را در حوزه معاونت روابط کار: ( بازرسی کار، تشکلات کارگری و کارفرمایی، روابط کار، بیمه بیکاری، مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشتکار و ...) به جامعه هدف ارائه میکند.
ابراهیمی، ایجاد شفافیت در اطلاعات مربوط به جامعه کارگری و کارفرمایی، کاهش بروکراسی اداری، تسریع در روند رسیدگی و پیگیری امور مربوط به روابط میان کارگر و کارفرما، جلوگیری از تخلفات کارفرمایان در برابر حقوق کارگران، دسترسی به سامانه برای تمامی بازیگران جامعه کارگری و کارفرمایی از طریق کد کاربری و رمز عبوری که دریافت خواهند کرد و دسترسی دولت به اطلاعات و مشخصات کارگران و کارفرمایان را از جمله اهداف راهاندازی این سامانه عنوان کرد.
در راستای اجرای بند «ب» ماده 67 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر تکلیف دستگاههای اجرایی بر الکترونیکی کردن فرایندها و بهمنظور کارآمدی هر چه بیشتر خدمات الکترونیکی و افزایش تعاملپذیری بین دولت و آحاد جامعه، معاونت روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی همگام باسیاستهای دولت تدبیر و امید و بهمنظور مدیریت و نظارت هر چه بیشتر بر اجرای قانون کار و تنظیم روابط کار از طریق الکترونیکی کردن فرآیندهای حوزه روابط کار در محدوده مشمولین قانون کار، اقدام به تهیه سامانه جامعه روابط کارکرده است.