مدیریت فرایندهای کسبوکار چه مزایایی دارد؟
دنیای مدیریت فرایندهای کسبوکار سریعاً در حال تغییر است و زمانی برای تردید و تعلل نمانده است.

دنیای مدیریت فرایندهای کسبوکار سریعاً در حال تغییر است و زمانی برای تردید و تعلل نمانده است.
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کار و کسب، همچنین در صنایع مختلف رقابتها هرروز سختتر میشوند و بازار دیگر کمتر تحمل اشتباهات را دارد.
این همان دلیلی است که هرروز کمپانیهای بیشتری به مدیریت فرایند های کسبوکار روی میآورند.
اگر شرکت شما دارد طبق یک مدل منسوخشده پیش میرود.
شما چندان پیشرفت نخواهید کرد.
زمان آن رسیده که همین امروز تغییری ایجاد کنید.
شما نمیتوانید خیلی ساده از اتفاقات و تغییرات پیرامونتان چشمپوشی کنید.
تکنولوژی، انسانها، عادات مشتریان، تغییرات وضعیت اقتصادی اجتماعی، همه و همه میتوانند به تغییر چشمانداز سریع، کمک کنند.
اگر شما نتوانید که تغییرات خوبی را در زمان معین انجام دهید، پس میشود مطمئن بود که رقبای شما در هر رقابتی شما را کنار خواهند زد.
مدیریت فرایندهای کسبوکار به شما کمک میکند تا فرایندهای فعلی خود را درک کنید و فرآیندهای جدیدی ایجاد کنید.
در اینجا با استفاده از هوش تجاری با Power BI میتوانید دانش و اطلاعات خوبی کسب کنید.
در اینجا چند مورد مهم دیگر هم لیست شدهاند:
· یک BPM کارآمد، به صاحبان کسبوکار کمک میکند تا فرآیندهای مورد نیاز خود برای ایجاد درآمد بیشتر را شناسایی کنند.
· دانستن وضعیت کسبوکار در BPM اهمیت زیادی دارد.
حتی نه بهصورت کلی، بلکه برای هر پروژه.
چون موفقیت هر پروژه در گرو وضعیت فعلی هر شرکت است.
· نقاط ضعف باید شناسایی شوند تا شرایط مناسب برای ایجاد تغییرات مهیا شود و به این صورت که شرکت توانایی حرکت روبهجلو را داشته باشد.
مدیریت فرایندهای کسبوکار میتواند بهرهوری را افزایش دهد.
زمانی که رقابت افزایش میابد و شرایط دشوارتر میشود و شرکتها باید در بهترین حالت خود باشند.
BPM میتواند به افزایش بهرهوری کمک کند و شرکتها را قادر میسازد و تا امکانات بیشتری در اختیار مشتری قرار دهند.
یکی مثال خوب از این قضیه، کمپانی آدیداس است که تغییرات گستردهای را در شرکت انجام داد.
آنها از انجام آن تغییرات چندین هدف داشتند و یکی از آنها بهبود بهرهوری بود.
مخصوصا، کاهش زمان دریافت سفارش که باعث شد تا سفارشها سریعتر به دست مشتری برسند.
تمام اینها به خاطر وجود مدیریت فرآیند کسبوکار خوب و تجزیهوتحلیل کارآمد بهدستآمده بود.
بدون مدیریت فرآیند کسبوکار، شرکت احتمالاً هیچوقت متوجه ناکارآمدی خود نمیشد.
شرکتهایی که از مدیریت فرایندهای کسبوکار استفاده میکنند، شانس بیشتری در رقابت با دیگر شرکتها دارند
اگر یک شرکت نتواند با رقیبان خود بهخوبی رقابت کند، پس آنها سریعاً خودشان را در حاشیه خواهند دید.
این میتواند باعث ورشکستگی شود.
اگر فرآیندهای شما تکراری و ناکارآمد باشند، وقتتان را تلف خواهد کرد و این یعنی که شما دیگر زمان کافی برای انجام تحقیقات و پیشرفت ندارید.
دلیل آنهم این است که بدون اصلاح فرآیندها، تمرکز شما همیشه روی کارکرد خواهد بود و همین مسئله باعث محدود شدن خلاقیت و پسرفت شما خواهد شد.
زمانی که فرآیندها قابل اتکا و بهینه هستند، کسبوکار شما منابع بیشتری برای اختصاص دادن به رشد و پیشرفت خواهد داشت.
مدیریت فرایندهای کسبوکار، راضی نگهداشتن مشتری را سادهتر میکند
به دست آوردن مشتری جدید بسیار سخت است، اما راضی نگهداشتن آنها میتواند از آنهم چالشبرانگیزتر باشد.
بااینحال، نگهداشتن مشتری همیشه بازگشت سرمایه بیشتری نسبت به پیدا کردن مشتری جدید دارد؛ و مشتریان ثابت، سود بیشتری در طی زمان به شرکت میرساند.
زمانی که شما معیارهایی مثل بهرهوری و خلاقیت خود را بهبود میبخشید، احتمال رضایت مشتریان از شما بیشتر و بیشتر خواهد شد.
این باعث ماندگاری بیشتر مشتری میشود.
حالا اگر شما بتوانید با استفاده از BPM، تجربه بهتری را هم به مشتری بدهید، پس دیگر سود شما تضمینشده خواهد بود.
این مسئله اهمیت خیلی زیادی دارد چون 67 درصد مشتریان بیان کردند که تجربه بد باعث شده تا دیگر از محصولات یا خدمات شرکت موردنظرشان استفاده نکنند.
با داشتن یک فرایند برای هر چیزی و ثبت اطلاعات هرکدام، تیمهای کنشگر و واکنشگر میتوانند با همکاری یکدیگر فرصتها را شناسایی کرده و از یکدیگر نوع برخورد با مشتری را یاد بگیرند.
انتهای رپرتاژ آگهی