خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 02 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

عملکرد مدارس و مراکز غیردولتی زیر ذره‌بین آموزش و پرورش

ایسنا | استان‌ها | یکشنبه، 10 شهریور 1398 - 09:46
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان بر ضرورت نظارت آموزش و پرورش بر عملکرد مدارس و مراکز غیردولتی تاکید کرد.
مدارس،غيردولتي،مراكز،پرورش،آموزش،شهريه،مدرسه،نظارت،استان،آموزشي

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان بر ضرورت نظارت آموزش و پرورش بر عملکرد مدارس و مراکز غیردولتی تاکید کرد.
ابراهیم رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت نظارت بر عملکرد مدارس و مراکز غیردولتی، اظهار کرد: نظارت مستمر بر فعالیت مدارس و مراکز غیردولتی با هدف اجرای دقیق قوانین، مقررات و در راستای تقویت و حمایت از مدارس و مراکز قانون مدار باید به شکل جدی مورد توجه آموزش و پرورش مناطق و نواحی و کارشناسان اداره‌کل قرار گیرد.
این مسئول با استناد به ماده 9 قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی، ادامه داد: تضمین منابع مالی لازم جهت تامین هزینه‌های مدرسه یا مرکز، تامین منابع انسانی، فضا و امکانات مورد نیاز طبق ضوابط وزارت آموزش و پرورش، نظارت بر امور آموزشی، پرورشی، اداری و مالی مدارس و مراکز تحت پوشش و پاسخگویی به مراجع ذی‌ربط، از جمله مهم‌ترین وظایف موسسان مدارس و مراکز غیردولتی است.
وی افزود: همه امور مربوط به مدارس غیرانتفاعی در سامانه مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی استان قرار گرفته است و تعیین شهریه مدارس غیردولتی مطابق مواد 15 و 16 قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی و بر اساس الگوی تعیین شهریه که از طرف وزارت آموزش و پرورش تدوین شده، انجام می‌شود.
رفیعی تصریح کرد: تعیین شهریه مدارس غیردولتی بر اساس شرایط، امکانات و وضعیت هر مدرسه و متناسب با شاخص‌های آن آموزشگاه انجام می‌شود که مقطع تحصیلی، سطح فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، برنامه‌های مدارس طی سال تحصیلی، فعالیت‌های فوق‌برنامه، فضای فیزیکی، تجهیزات، ساعت آموزشی، تعداد کلاس، تعداد دانش‌آموز، ظرفیت نوسازی، میانگین حقوق و اجاره‌بها، از جمله ملاک‌های الگوی تعیین شهریه است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، به تعامل بیشتر خانه و مدرسه تاکید کرد و یادآور شد: ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در صورتی اتفاق می‌افتد که خانه و مدرسه همکاری مضاعفی با یکدیگر داشته باشند و ظرفیت بیشتری برای توسعه این روابط در استان وجود دارد.
انتهای پیام