خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 18 خرداد 1405
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

«فست‌فود» منجر به افسردگی می‌شود

مشرق | اجتماعی و حوادث | یکشنبه، 10 شهریور 1398 - 08:45
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد نوجوانان آمریکایی که به مصرف فست‌فود گرایش دارند، در معرض ابتلا به افسردگی هستند.
افسردگي،نوجوانان،غذايي،آمريكايي،علائم

به گزارش مشرق به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد نوجوانان آمریکایی که به مصرف فست‌فود گرایش دارند، در معرض ابتلا به افسردگی هستند.
براساس آمارهای دردسترس، میزان افسردگی در بین نوجوانان آمریکایی از 8 درصد در سال 2007 به 13 درصد در سال 2017 رسیده است.
بررسی دانشمندان دانشگاه گلاسگو حدود 4 ماه پیش به خوبی نشان داد، مواد غذایی چرب می‌توانند وارد مغز شده و مسیرهای خاص سیگنالی را در هیپوتالاموس مختل کنند و متعاقبا منجر به ایجاد علائم افسردگی شوند.
حالا این مطالعه جدید حاکی از آن است که رژیم غذایی سرشار از فستفود و میان وعده‌های ناسالم می‌تواند خطر افسردگی در نوجوانان را افزایش دهد.
محققان هشدار می‌دهند، سطح افسردگی و چاقی در طی دهه گذشته در بین نوجوانان آمریکایی بسیار زیاد شده است.
این تیم از دانشگاه آلاباما در بیرمنگام (UAB) تأکید می‌کند: رژیم غذایی بهتر به بچه‌ها برای درمان علائم افسردگی کمک می‌کند.
نتایج این پژوهش در Physiological Reports منتشر شده است.