چطور با تولید یک محتوای خبری خوب، کلیک بگیریم؟
محتوا میتواند شامل مواردی همچون؛ متن، تصویر، ویدیو و صدا باشد که اگر محتوا نویس فردی متخصص و خبره باشد بی شک مخاطبین بسیاری را به سایت جذب میکند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه، وب سایت های متعددی با ماهیتهای مختلف در حال فعالیت هستند که وب سایتهای خبری نمونه از آن هستند و مهمترین موضوعی که در این میان مطرح می شود کلیک گرفتن از محتوای تولید شده در آن سایت و یا بهنوعی افزایش آمار بازدید سایت است.
محتوا به معنای وجود، یا همان هستی است، اما این تعریف دردی از کسی دوا نمیکند، زیرا بیش از حد فلسفی است!
محتوا از منظر رسانه، وب و ارتباطات
هر چیزی که پیام، خبر، احساس، و نظایر آن را به دیگران منتقل کند محتواست.
محتوا میتواند متن، تصویر، ویدیو، صدا باشد.
هر کدام از ساختارهای چهارگانه فوق، دارای زیر مجموعههایی هستند.
اما یک نکته مهم؛ به نظر میرسد، رنگ سازمانی یک شرکت، شیوه خوش آمدگویی منشی یک شرکت به مراجعه کنندگان، آهنگی که در آسانسور ساختمان شرکت پخش میشود، پوشش و لباس کارکنان، عطری که در فضای شرکت مورد استفاده قرار میگیرد و بسیاری دیگر را نیز میتوانیم گونههای متفاوت، اما بسیار مهمی از محتوا به شمار بیاوریم.
هنگامی که در فرایندهای تولید و انتشار اطلاعات در حوزه رسانه، صحبت از محتوا به میان بیاید، منظور این است که اطلاعات مبادله شده چه ارزشی را در زمینههای مختلف برای کاربر نهایی یا مخاطب ایجاد خواهد کرد.
محتوا را میتوان توسط انواع رسانههایی همچون متن، تصویر، صوت، ویدئو، اینترنت، تلویزیون یا حتی تئاتری که به صورت زنده اجرا میشود، منتقل کرد و از لغت محتوا برای شناسایی و معرفی قالبهای مختلفی که اطلاعات به خود میگیرد، استفاده میشود و به محتوا به عنوان مؤلفه تغییرپذیری از رسانه که به آن ارزش افزوده میدهد، نگاه میشود.
محتوا در حوزه رسانه
باید بدانید که؛ به طراحی و نشر انواع پروندههای چند رسانهای و متنی از قبیل (تصاویر، ویدئو، اینفوگراف، متن و غیره)محتوا گفته میشود.
محتوا از مهمترین بخشهای سایتها و شبکههای مجازی است و در بدست آوردن کسب رتبه اول گوگل نقش بسزایی دارد و در حقیقت محتوایی بعنوان پادشاه شناخته می شود که منطبق با قوانین و استراتژیهای گوگل باشد.
اما، خبرنویسی چیست؟
پیش از هر چیز اگر بخواهیم یک تعریف عامیانه از خبر داشته باشیم باید بگویم؛ خبر اتفاقات مهم جهان در یک نگاه است!
امروزه با گسترش وب سایتهای خبری و ظهور انواع و اقسام وب سایت ها با محتواهای متفاوت، وب سایتی موفقتر است که به روزتر باشد!
و این موضوع به این دلیل است که؛ اگر شما به روز نباشید هستند کسانی که اندازه پلک به هم زدنی اخبار را مخابره کنند.
تولید محتوا خبری و موفقیت وب سایت خبری
اخبار مخابره شده میتواند شایعه باشد یا حقیقت داشته باشد.
اگر محتوا نویس شما فردی متخصص و خبره باشد بی شک نمیتوانید شک و شبهای در خبر نوشته شده وی بیاورید.
این موضوع را نیز باید در نظر بگیرید که؛ محتوا نویس خبری ، باید به روز باشد و از اخبار روز دنیا آگاه باشد تا بتواند به درستی به نگارش یک محتوای خبری خوب بپردازد.
وظیفه محتوا نویس خبری در تولید محتوا خبری چیست؟
محتوا نویس خبری، در حقیقت به فردی اطلاق می شود که توانایی قابل قبولی دارد و باید تمام حوادث مربوط به آن خبر خاص را نگارش کند و جواب تمام سؤالات مخاطب را دهد.
درست نویسی رعایت قواعد دستوری زبان همگی در نگارش یک محتوا خبری دقیق باید رعایت شود.
در متن خبری بهتر است از کلمات عربی و انگلیسی استفاده نشود عبارات هرچه روانتر باشد مخاطب بیشتر جذب میشود.
چگونه با تولید محتوا خبری مخاطب را جذب کنیم؟
یک مثال ساده را در نظر بگیرد، بهطور مثال، زمانی که برنامه تلویزیونی به دل ما نمینشیند به راحتی شبکه تلویزیون را عوض میکنیم نیازی ندارد خودمان را با دیدن برنامهای که هیچ علاقهای به آن نداریم مشغول کنیم.
بیشتر بخوانید:سهم برندهای جهانی در بازار موبایل از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۸ +فیلم
در مقابل درست در زمانی که با یک کلیک میتوان به سایت دیگری سرک کشید چه دلیلی دارد آنقدر از کلمات ثقیل استفاده شود که کاربر از خواندن متن ما کلافه شود و به سایت دیگری رجوع کند.
مگر خبر نمیتواند به صورت عامیانه نوشته شود.
خبر حوادث پیرامون ما به وقوع پیوسته است پس باید طوری بیان شود که مخاطب به راحتی آن حادثه را درک کند نه اینکه زمانش صرف هضم کلمات سخت و پیچیده شود وکلا فراموش کند موضوع از چه قرار بوده است.
انتهای پیام/