افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی گیلان نیازمند برندسازی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برای افزایش ارزش افزوده باید برندسازی انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برای افزایش ارزش افزوده باید برندسازی انجام شود.
به گزارش ایسنا، علی درجانی با بیان اینکه بخش زیادی از ارزش افزوده محصولات کشاورزی پس از تولید است، اظهار کرد: تولیدکنندگان برای برندسازی باید به بازار هدف دقت داشته باشند.
وی ادامه داد: ۱۴۰۰ کارخانه شالیکوبی مدرن و سنتی در گیلان وجود دارد که از نظر تعداد و کیفیت جزء استان های پیشرو هستیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه بر اساس نظر کارشناسانه متخصصان، بیش از ۴۰۰ کارخانه مدرنسازی شده و طبق رتبه بندی ارائه خدمات می دهند افزود: طبق برنامهریزیهای انجام شده ۵۷ میلیارد تومان تسهیلات به کارخانه داران برای مدرن سازی و بازسازی پرداخت شده است.
وی افزایش بهرهوری، ارتقاء کیفیت، کاهش ضایعات برنج و قیمت تمام شده محصول را از مزایای بهسازی کارخانههای شالیکوبی عنوان و اظهار کرد: در شالیکوبیهای سنتی ۱۰ درصد برنج به ضایعات تبدیل میشود، که با بهسازی شالیکوبیها این میزان به پنج درصد کاهش مییابد.
انتهای پیام