خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 16 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مدیران مدارس تعقل محوری را در بین دانش آموزان نشر دهند

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 30 مرداد 1398 - 18:56
ارومیه - معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نشر و اشاعه تعقل محوری در بین دانش‌آموزان رسالت مهم مدیران مدارس است.
سند،پرورش،آموزش،نباشد،مهر،پروژه،برنامه،بنيادين،تحول،تحصيلي

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آموزش و پرورش آذربایجان غربی، علی اکبر صمیمی ظهر چهارشنبه در سومین جلسه شورای پروژه مهرماه ۹۸ سلماس بیان کرد: سند تحول بنیادین به دنبال رسیدن به حیات طیبه یا به دیگر معنا همان رشد همه جانبه است و بر اساس آیین‌­نامه فلسفه تعلیم و تربیت در نظام جمهوری اسلامی ایران برآنیم تا در سال تحصیلی پیش رو به سمت این مهم حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین، منشور آموزش و پرورش است و همه فعالیت ها و برنامه ها باید بر مبنای این سند تنظیم شود ادامه داد: موضوع تحول بنیادین در آموزش و پرورش به یک مطالبه ملی تبدیل شده و باید همه همکاران همت مضاعفی برای اجرایی شدن این سند به کار گیرند.
صمیمی یادآور شد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نگاه ویژه ای به حفظ کرامت معلم شده و جنس کار در این سند از نوع پژوهشگری است.
وی با اشاره به اهمیت موضوع بازگشایی مدارس و پروژه مهر اظهار کرد: تدوین و ارسال جدول زمانبندی جلسات و تصمیمات متخذه به دبیرخانه شورا، ارسال گزارشات توصیفی کارگروه‌ها برای تجمیع و ارسال به دبیرخانه مرکزی و بررسی موانع و مشکلات موجود و تلاش در جهت رفع آنها قبل از بازگشایی مدارس از مهمترین انتظارت مدیر کل ودبیرخانه شورای پروژه مهر است.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن آغاز سال تحصیلی، اجرای با کیفیت پروژه مهر و برنامه ریزی برای سال تحصیلی جدید مهمترین اولویت و دغدغه آموزش و پرورش استان محسوب می شود .
وی با اشاره به اولویت های مهم پروژه مهر ٩٨، تصریح کرد: بر این اساس برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که هیچ مدرسه ای بدون برنامه عملیاتی نباشد، هیچ کلاسی بدون معلم نباشد، هیچ‌ معلمی بدون کلاس نباشد، هیچ دانش آموزی بدون مدرسه نباشد و هیچ ‌اداره ای بدون برنامه نباشد.