تراژدی بیپایان چالههای شهر
وضعیت اسفناک آسفالت خیابانها، بحث به روزی نیست چرا که پایان خوشی ندارد و آب در هاون کوبیدن است، انگار قرار بر این شده تا زمانی که در این شهر، روزگار سپری میکنیم باید این وضعیت را تحمل کنیم.

وضعیت اسفناک آسفالت خیابانها، بحث به روزی نیست چرا که پایان خوشی ندارد و آب در هاون کوبیدن است، انگار قرار بر این شده تا زمانی که در این شهر، روزگار سپری میکنیم باید این وضعیت را تحمل کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرقی ندارد راننده باشید یا در این شهر، با پای پیاده مسیر خود را طی کنید هر چه که باشد از وضعیت اسفناک آسفالت خیابانهای کلانشهر تبریز، جان به لب رسیده است فرورفتگی، چالهچولههای عمیق، سطوح مواج، تعجب نکنید شاید این واژهها بر مذاق کسی خوش نیاید اما هر چه که هست واقعیت است و حال و هوای این روزهای آسفالت کلانشهر تبریز است
حال باید این سوال را پرسید که آیا مسوولان ذیربط همچون سازمان شهرداری کلانشهر تبریز، اوضاع نابسامان خیابانها را نمیبینند یا خود را به کوچه علی چپ زدهاند؟
ای که دستت میرسد کاری بکن
هزاران هزار گزارش از وضعیت نامناسب خیابانهای کلانشهر تبریز، مطرح شده است، قطعاً من نیز اولین و آخرین خبرنگاری نخواهم بود که این وضعیت را منعکس میکند اما اینگونه که به مشام میرسد باز همان آش است و همان کاسه چرا که منعکس کردن این وضعیت، چندان اثربخش نبوده و مسوولان ذیربط همواره با خیالی آسوده در پی کار خود هستند.
خیانت در بیت المال و تأیید اقدامات نامناسب
محرم محمدزاده، نایب رئیس کمیسیون عمران در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز، ضمن تأکید بر اینکه وضعیت حاد آسفالت کلانشهر تبریز را در هیچ جای دنیا نمیتوان یافت، خاطرنشان کرد : ازدیاد چالهها و نبود کیفیت آسفالت طی این مدت، باعث گردیده تا آسفالت خیابانها سالم نماند چرا که اصلیترین علت این معضل، کیفیت آسفالت است.
وی ادامه داد : شهرداری طی چند سال گذشته با واگذاری آسفالت به بخش خصوصی و متأسفانه همدستی مهندسان ناظر با پیمانکاران و کسانی که در بیت المال خیانت کرده و هم چنین کارشناسانی که اقدامات نادرست را تأیید کردند که با ادامه این روند در طول این مدت، استحکام آسفالتها از بین رفته و این در حالی است که آسفالت، حدود ۲۰ تا ۲۵ سال باید سالم باقی بماند.
عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز، با ابراز امیدواری از خرید ۲ کارخانه آسفالت و بدون نفع شخصی، دعاگو هستیم که نتیجه خوبی داشته و ادامه داد : آسفالت ریزی کاری فصلی است که باید در ماههای خرداد تا شهریور طبق شرایط استاندارد از جمله دمای هوا و زیرسازی مناسب صورت گیرد.
در رابطه با این گزارش، به سراغ راننده آژانسی رفتم که از خروس خوان صبح تا نیمههای شب در همین خیابانها، برای کسب روزی حلال روزگار میگذراند.
این راننده در خصوص گلایهمندی خود از وضعیت آسفالت خیابانها به خبرنگار فارس میگوید : واقعاً تعجبآور است که چرا نباید در یک خیابان سالم رانندگی کنیم چرا تا کنون شهرداری، در این مورد اقدام موثری انجام نداده است وضعیت آسفالت خیابانها، خسارت سنگینی به خودروها به خصوص خودروی افرادی همانند من که از صبح تا شب، رانندگی میکنم وارد میکند انگار در یک جاده روستایی رانندگی میکنم این خیابانها به هیچ وجه شایسته شهر اولینها نیست لطفاً مسوولان ذیربط اقدام مؤثری انجام دهند.
لزوم نظارت دقیق و استفاده از تکنولوژیهای روز
سونیا اندیش، نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز در گفت وگو با خبرنگار فارس، وضعیت آسفالت خیابانهای تبریز را اسفبار دانست و افزود : نبود زیرسازی مناسب و آسفالت ریزیهای مکرر روی آسفالتهای قبلی، نتیجه ای به جز هدر دادن هزینه و عدم کارایی آسفالت ندارد حتی در برخی خیابان های شهر، ضخامت آسفالت به بیش از۱۲۰ سانتی متر میرسد !!
وی ادامه داد : پس مشکلی در تهیه قیر و آسفالت وجود ندارد بلکه مشکل در نوع تکنولوژی، در برخی مواقع تقلب و عدم وجود نظارت بر انجام درست کار است مسئله این است که اقدامی که در این رابطه انجام میگیرد به طور صحیح، علمی و بر پایه تکنولوژی های روز صورت نمی گیرد و به زیرسازی و ترکیب آسفالت توجه نشان داده نشده است.
اندیش تصریح کرد: این موضوعی است که بارها در کمیسیون عمران شورا، مطرح شده است که تا شهرداری، از تکنولوژی روز استفاده نکند نه تنها هر ساله سرمایه ی زیادی به هدر خواهد رفت بلکه در نهایت، خیابانهای بدون دست انداز نیز نخواهیم داشت که لازم است این رابطه یک اقدام اساسی صورت گرفته و نظارت دقیقتری بر روند اقدامات داشته باشیم.
مردم از عملکرد شورای شهر و شهرداری تبریز ناراضی هستند
محمد اشرفنیا رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه مردم در حال حاضر از عملکرد شورای شهر و شهرداری ناراضی هستند، عنوان داشت: متاسفانه بخش اعظم این نارضایتی ناشی از آن است که در اجرای پروژه های عمرانی و از جمله آسفالت ریزی استانداردهای علمی رعایت نمی شود و اجرای پروژه ها نیز عملا به محلی برای حیف و میل سرمایه ها تبدیل شده است!
اشرف نیا ادامه داد: از عمر این دوره از شورای شهر عملا چیز زیادی باقی نمانده و این موضوع ضرورت تعریف پروژه های اساسی و اثر گذار را در سطح شهر گوشزد می کند.
وی با یادآوری این که سازمان عمران شهرداری باید اجرای پروژه های اساسی را به عهده گیرد، اظهار کرد: سازمان عمران شهرداری تبریز به علت عدم تعریف ساختار، اسیر مدیریت مناطق شهرداری شده است!
شنیده بودیم وقتی که آشپز دو تا باشد غذا یا شور است یا بی نمک، حکایت این روزهای وضعیت آسفالت کلانشهر تبریز است و سازمانهای ذیربط از جمله شهرداری که تا کنون نتوانسته اقدام مؤثری انجام دهد و ما نیز دل خوش کنیم به خیابانهای صاف و بدون سطوح امواج، حتی با خرید کارخانه آسفالت نیز، آب از آب تکان نمیخورد و چشم شهروندان کلانشهر تبریز، همواره ناظر بر چالههای عمیق و ترک خورده در سطح خیابانهاست.
انتهای پیام/۶۰۰۰۱/ 40/