خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 25 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سازمان نظام پزشکی سخت‌گیرتر از دادسرا‌ها شکایت مردم را رسیدگی می‌کند

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | سه شنبه، 29 مرداد 1398 - 10:03
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: این سازمان سخت‌گیرتر از دادسرا‌ها شکایت مردم علیه پزشکان را رسیدگی می‌کند.
پزشكي،رسيدگي،نظام،كشور،سازمان،جهانگيري،سطح،خطاي،شكايت

جهانگیری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:
محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خطای پزشکی در کشور اظهار کرد: خطا در جامعه پزشکی ممکن است در هر زمانی رخ دهد و خوشبختانه در کشورمان فرآیند‌های شکایت به خوبی تعریف شده و برای رسیدگی به هر نوع اشتباهی شرایط سیستمی وجود دارد.
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در کشور ما دادسرای نظامی، معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نظام پزشکی مسئول رسیدگی به جرایم پزشکی است.
او با اشاره به اینکه اگر مردم از خدمات جامعه پزشکی شکایت دارند می‌توانند آن را از طریق نظام پزشکی و دادسرا‌های سراسر کشور مطرح و پیگیری کنند، افزود: اکنون ۲۰۸ سازمان نظام پزشکی در سراسر کشور مشغول به فعالیت و رسیدگی به شکایت مردم از خدمات پزشکان هستند؛ معتقدم که سازمان نظام پزشکی سختگیرتر از دادسرا‌های سراسر کشور پرونده‌هایی مانند خطای پزشکی را رسیدگی و پیگیری می‌کند.
جهانگیری بیان کرد: البته در برخی مواقع مردم عوارض درمان را با خطای پزشکی اشتباه می‌گیرند و به همین دلیل احساس می‌کنند که به شکایتشان رسیدگی نمی‌شود.
خدمات‌رسانی بهداشتی- درمانی در سطح کشور‌های اروپایی و آمریکای شمالی است
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی بیان کرد: امروزه بیش از ۹۰۰ میلیون بار در طول سال مردم به پزشکان مراجعه و خدمات بهداشتی – درمانی دریافت می‌کنند و میزان خطا‌های پزشکی با شرایط موجود در کشور زیاد نیست، اما به طور کلی ما به شکایت‌های مردم به طور دقیق و کامل رسیدگی می‌کنیم.
بیشتر بخوانید: نصب کارت خوان هیچ ارتباطی با فرار مالیاتی ندارد
وی گفت: شاخص‌های رسیدگی ما هم سطح دنیا است؛ ارائه خدمات در سطح کشور‌های اروپایی و آمریکای شمالی است، اما مسئله مهم این بوده که به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه فراهم کردن تجهیزات و تکنولوژی مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است و هنگامی که وضعیت اقتصادی مردم سخت شود موضوعات سلامت بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
جهانگیری یاد آوری کرد: خستگی ناوگان ارائه خدمات و تأخیر در پرداخت مطالباتشان می‌تواند مشکلاتی را هنگام خدمات‌رسانی ایجاد کند، اما این مسئله دلیل نمی‌شود که ارائه خدمات با سطح کیفی خوب، مورد توجه ما و جامعه پزشکی قرار نگیرد.
انتهای پیام/