کرمان رتبه ۲۲ رضایتمندی مردم از دستگاههای اجرایی را داراست
کرمان - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان رتبه کرمان در زمینه رضایتمندی مردم از دستگاههای اجرایی و تحقق حقوق شهروندی در سال گذشته را ۲۲ ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر رودری بعدازظهر پنجشنبه در دومین جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان گفت: از جمله برنامههایی که در اصلاح فرآیندهای استان باید اجرا شود شهر هوشمند و نحوه پیادهسازی حذف اسناد کاغذی هویت شناسنامه در سطح واحدهای استان است.
رودری اظهار داشت: در این برنامهها که سه ساله در نظر گرفته شده است یکی از دغدغههای استاندار پیادهسازی برنامههای پیش روی استان است که بخش زیادی از موفقیت و عدم موفقیتها به خود سیستم اداری برمیگردد.
وی افزود: اگر کارها به درستی تعریف شوند، به تصویب برسند و ابلاغ شوند به لحاظ ساختار قانونی فرصت خوبی خواهد بود.
رودری تاکید کرد: بخش زیادی از دغدغههای موجود ناشی از عدم اجرای به موقع است که بر میگردد به فرآیندهای اداری که اینجا میتواند پوشش داده شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان کرمان اظهارداشت: از مهمترین وظایف شورا برنامههای ارتقاء بهرهوری دستگاهها، هدایت تبیین برنامههای اجرایی دستگاهها، راهبری سازمانها، موسسات و شرکتها در خصوص اجرای دقیق برنامههای اصلاح نظام اداری است.
رودری با بیان اینکه یکی از موارد مورد بحث، حقوق شهروندی است، گفت: قرار بر این است که این مورد در قالب یک شاخص کمی هر ساله میزان رضایت از عملکرد دستگاه اجرایی کشور و استان را رصد کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان کرمان افزود: سال گذشته استان کرمان در میزان آمار رضایتمندی مردم رتبه ۲۲ را با نمره ۶۸.۱۸ به خود اختصاص داد که کمترین میزان رتبه ۶۲.۲۹ و بالاترین رتبه نیز ۷۵/۷۸ است.
رودری با اشاره به اینکه این شاخص هر ساله مورد سنجش قرار میگیرد، گفت: در طول برنامهها ۶۰ درصد ارتقای شاخص را باید طی سه سال داشته باشیم.
وی عنوان کرد: در آیتمهایی که در این سنجش مورد استفاده است رتبه میزان آگاهی مراجعان کرمان ۲۲، رتبه میزان اعتماد مراجعان ۱۴ و رتبه رفتار با مراجعان ۱۸ است.
وی گفت: ما در سایر موارد هم رتبه ۲۸ را به لحاظ امکانات داریم که میتوانیم در این زمینه شاهد ارتقاء کرمان باشیم.