خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 04 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سزپزست آموزش و پرورش: ارزیابی عملکرد مدارس نباید براساس رتبه‌های برتر کنکور باشد

ایسنا | برگزیده، سیاسی، اجتماعی و حوادث | چهارشنبه، 23 مرداد 1398 - 13:35
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که در کنکور عدم تعادل منطقه‌ای، رشته‌ای و مدرسه‌ای داریم، گفت: باید راهنمای تحصیلی را برای جبران این عدم تعادل‌ها دنبال کنیم.
كنكور،درصد،10،راهنماي،تعادل

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که در کنکور عدم تعادل منطقه‌ای، رشته‌ای و مدرسه‌ای داریم، گفت: باید راهنمای تحصیلی را برای جبران این عدم تعادل‌ها دنبال کنیم.
به گزارش ایسنا، سید جواد حسینی در حاشیه جلسه عضو هیات دولت اظهار کرد: در زمینه رتبه‌های زیر 10 در کنکور با عدم تعادل منطقه‌ای، رشته‌ای و مدرسه‌ای مواجهیم.
در رشته علوم تجربی 60 درصد شرکت‌کننده داریم اما پذیرفته‌شدگان 25 درصد هستند.
در رشته ریاضی 14 درصد شرکت‌کننده داریم اما پذیرش 60 درصد است.
این آمار یعنی باید توسعه متوازن و راهنمای تحصیلی را جدی بگیریم.
وی همچنین با اشاره به این‌که بیش از 80 درصد از رتبه‌های زیر 10 کنکور از مدارص خاص هستند، تصریح کرد: ارزیابی عملکرد استان‌ها نباید براساس رتبه‌های زیر 10 در کنکور باشد بلکه باید براساس میانگین پذیرش کنکور باشد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در سند تحول بنیادین ما می‌گوییم تعلیم و تربیت تمام ساحتی، یعنی ارزیابی‌ها براساس قهرمانان ورزشی، هنری و قرآنی باشد نه فقط در یک بخش.
انتهای پیام