خرید هواپیماهای دست دوم اروپایی در اولویت خرید کشور/میانگین عمر هواپیمای دست دوم بین ۵ تا ۱۰ سال است
کیانپور گفت:در شرایط کنونی سازمان هواپیمایی به دنبال خرید هواپیماهای دست دوم برای بهبود وضعیت ناوگان است.

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد؛
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خانه ملت، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به رویکرد سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی برای بهسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور، گفت: در دهه اخیر و با اجرای توافق هسته ای، فضا برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی و خرید هواپیماهای جدید فراهم شد و وزارت راه و شهرسازی از فرصت مربوطه برای تأمین هواپیما به خوبی استفاده کرد.
بیشتربخوانید: بانک مرکزی کمبود تامین ارز شرکتهای هواپیمایی را تکذیب کرد
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته بعد از بازگشت تحریمها و رویکرد آمریکا و اروپا، امروز شرایط برای خرید هواپیماهای جدید وجود ندارد، از این رو بهترین راه کار برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور، خرید هواپیماهای دست دوم است.
وی تصریح کرد:در شرایط کنونی سازمان هواپیمایی و به تبع آن ایرلاینها به دنبال خرید هواپیماهای دست دوم برای بهبود وضعیت ناوگان هستند.
میانگین عمر هواپیمای دست دوم باید بین ۵ تا ۱۰ سال باشد
کیانپور ادامه داد: دست دوم بودن هواپیما به معنای فرسوده بودن آن نیست، بلکه میانگین عمر هواپیما باید بین ۵ تا ۱۰ سال باشد، از این رو میتوان با خرید اینگونه هواپیماها، بخشی از کمبودهای مربوطه را مرتفع کرد.
خرید هواپیماهای دست دوم اروپایی در اولویت؛ هواپیماهای روسی یکی از گزینهها
این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: البته برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور، پیشنهادات دیگری نیز وجود دارد که خرید هواپیماهای روسی یکی از گزینهها است، اما به نظر من میان هواپیماهای دست دوم اروپایی و هواپیماهای روسی، اولویت خرید با هواپیماهای دست دوم است.
۳۰ تا ۴۰ درصد ناوگان حمل و نقل هوایی کشور فرسوده است
عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: بر اساس آمارها حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ناوگان حمل و نقل هوایی کشور فرسوده است، که این آمارها نشان دهنده ضرورت نوسازی این ناوگان است.
انتهای پیام/