برنامههای هلدینگ آذرخش برای گسترش صادرات
نوزدهمین نمایشگاه بینالمللی صنعت ساختمان با حضور گسترده هیاتهای تجاری از کشورهای مختلف و به خصوص کشورهای همسایه، به مکانی مناسب برای مذاکرات صادارتی تبدیل شده است.

نوزدهمین نمایشگاه بینالمللی صنعت ساختمان با حضور گسترده هیاتهای تجاری از کشورهای مختلف و به خصوص کشورهای همسایه، به مکانی مناسب برای مذاکرات صادارتی تبدیل شده است.
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آجرنسوز نما آذرخش، یکی از غرفههای فعال در بحث صادرات غرفه گروه بینالمللی کارخانجات آجرنسوز نما آذرخش است.
این شرکت تولیدی ـ صنعتی با 23 سال سابقه فعالیت و دارا بودن چهار واحد تولیدی، معادن اختصاصی و فرمولاسیون انحصاری تولید محصولات، در طول یک سال گذشته گامهای بلندی در عرصه صادرات برداشته است.
به گفته مسئول واحد صادرات این شرکت، آذرخش در طول یک سال گذشته، هفت دفتر نمایندگی صادرات در کشورهای آلمان، استرالیا، روسیه، عراق، عمان، آذربایجان و گرجستان دایر کرده و در حال حاضر عراق، اقلیم کردستان، ازبکستان، آلمان، استرالیا، روسیه، آذربایجان، گرجستان، عمان و کره جنوبی بیشترین دریافتکنندگان آجرهای صادراتی آذرخش هستند.
مدیر صادرات آذرخش با اشاره به انحصار آجرهای آلمانی، هلندی و آمریکایی در بازار دنیا میگوید: کشور ایران و بهتبع آن آذرخش سه مزیت عمده در تولید آجر دارد که شامل: انرژی ارزان، نیروی کار متخصص با دستمزد مقرونبهصرفه و معادن انحصاری و متعدد است.
کشوری مانند آلمان که سردمدار تولید آجر در اروپا است، باید گاز و خاک مورد نیاز خود را وارد کند اما آذرخش با بهرهگیری از این مزیتها و تلفیق آن با فناوری انحصاری تولید آجر، موفق شده محصولی با کیفیت و قیمت قابل رقابت به بازار عرضه کند که این محصول نظر مشتریان فراوانی را در دنیا و حتی کشورهای مهد آجر به خود جلب کرده است.
هرچند آذرخش در طول سالهای گذشته به کشورهای گوناگون صادرات داشته اما حالا در تلاش است تا طی رایزنی با تجار فعال در سطح بینالملل، تعداد نمایندگیهای خود را به بیست کشور برساند تا در شرایط اقتصادی حال حاضر کشور، صنعت آجر را به صنعتی ارزآور تبدیل کند.
حضور در نمایشگاههای بینالمللی یکی از مهمترین برنامههایی است که آذرخش دنبال میکند و امیدوار است با حمایت مسئولان، ظرفیتهای صادرات آجر بهعنوان تولیدی ملی که جنبههای فرهنگی نیز دارد بیشازپیش جدی گرفته شود.
انتهای رپرتاژ خبری