خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 16 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

منظور از «معلم تمام وقت» چیست؟

ایسنا | اجتماعی و حوادث | دوشنبه، 07 مرداد 1398 - 15:23
معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تضعیف، تحمیل و تحریف به عنوان سه چالش اصلی پیش روی اجرای سند تحول یاد کرد و گفت: یک نمونه از تحریف معانی و مفاهیم این است که منظور ما از معلم تمام وقت در سندتحول این است که وی در مدرسه فرصت داشته باشد طراحی موقعیت‌های آموزشی و پژوهشی کند و نه آنکه ساعت اضافه تدریس به او بدهیم.
اجراي،لايه،سند،پرورش،آموزش،برنامه،شوراي،تحريف،رعنايي،بدهيم،د ...

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تضعیف، تحمیل و تحریف به عنوان سه چالش اصلی پیش روی اجرای سند تحول یاد کرد و گفت: یک نمونه از تحریف معانی و مفاهیم این است که منظور ما از معلم تمام وقت در سندتحول این است که وی در مدرسه فرصت داشته باشد طراحی موقعیت‌های آموزشی و پژوهشی کند و نه آنکه ساعت اضافه تدریس به او بدهیم.
به گزارش ایسنا، مجید رعنایی در نشست تبیین سیاست‌ها و اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۸ که در سالن اجتماعات ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه سندتحول بنیادین، سندی راهبردی است و به عنوان سند کلان و ملی کشور مطرح است گفت: انسجام در سیاست گذاری ها، نهادینه کردن برنامه محوری، عدم تغییر در برنامه های اساسی با تغییر وزرا، ایجاد هماهنگی بین برنامه ریزان و مجریان از اهداف و رویکردهای عمده سندتحول است.
وی افزود: سندتحول بنیادین دارای چهار لایه است، لایه نخست تئوریک و نظری، لایه دوم لایه برنامه‌ای و لایه سوم لایه نهادی تست و سهم کلیه دستگاه‌ها که قرار است در اجرای سند همکاری کنند در اینجا مشخص می شود.
لایه آخر هم عملیاتی و اجرایی است.
اکنون لایه برنامه‌ای را با تصویب زیرنظام ها به اتمام رساندیم و از آن عبور کرده‌ایم.
معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه‌های زیرنظام‌ها چند دسته هستند گفت: ۵۰ تا ۶۰ درصد برنامه‌ها نوآورانه‌اند، برخی برنامه هایی هستند که همخوانی دارند و باید ادامه یابند، برخی تطبیقی است و با انجام اصلاحاتی باید ادامه یابد.
روابطی میان این برنامه ها حاکم است.
یکی پیش نیاز برنامه دیگر است و رابطه خطی حاکم است.
برخی روابط تعاملی دارند و برخی دیگر مشترک هستند.
باید به روابط بین برنامه‌ها توجه کرد.
رعنایی ادامه داد: دو رویکرد در اجرا حاکم است.
یکی رویکرد مهندسی است، یعنی دستور بدهیم و مجریان عمل کنند.
رویکرد دیگر تربیتی است که آموزش و پرورش باید بیشتر به آن توجه کند.
یک دلیل تاخیر در اجرای سند این است که تا مدیران و کارکنان ستادی قانع نشوند و علت اجرای برنامه ها را نپذیرند نمی‌توان شاهد اجرای به موقع آن بود.
معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به چالش‌های اجرای سند تحول گفت: سه سطح نظارتی برای سند داریم که یکی نظارت راهبردی کلان از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
سطح دوم نظارت برنامه‌ای از سوی شورای عالی آموزش و پرورش و رصد چرخش‌های زیرنظامی است و سطح سوم از سوی خود آموزش و پرورش دنبال می‌شود.
وی از تضعیف، تحمیل و تحریف به عنوان سه چالش اصلی پیش روی اجرای سند تحول یاد کرد و گفت: یک نمونه از تحریف معانی و مفاهیم این است که منظور ما از معلم تمام وقت در سندتحول این است که وی در مدرسه فرصت داشته باشد طراحی موقعیت های آموزشی و پژوهشی کند و نه آنکه ساعت اضافه تدریس به او بدهیم.
رعنایی افزود: کنکور سم مهلکی برای اجرای سندتحول است.
باید رسانه ملی نیز همسو با اهداف اجرای سند باشد.
انتهای پیام