تنور انتخابات مجلس در بام ایران داغ شد/ تبلیغات زود هنگام نامزدها
شهرکرد- بحث انتخابات مجلس و این که چه کسانی وارد گود رقابت می شوند درچهارمحال وبختیاری روز به روز درحال داغ شدن است و این در حالیست که تبلیغ زودهنگام برخی از نامزدهای احتمالی آغازشده است.

خبرگزاری مهر - گروه استانها: انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی در حدود پنج ماه دیگر برگزار میشود که از هم اینک بحث انتخابات در استان چهارمحال و بختیاری در حال داغ شدن است.
اینکه چه کسانی وارد گود رقابت انتخابات میشوند از مهمترین بحثهای مردم در بازار، شب نشینی ها و… است.
استان چهارمحال و بختیاری دارای چهار حوزه انتخابیه برای مجلس شورای اسلامی است.
حوزههای انتخابیه استان چهارمحال و بختیاری شامل حوزه انتخابیه شهرکرد شامل شهرستانهای شهرکرد، سامان، بن است.
حوزه انتخابیه فارسان شامل شهرستانهای کوهرنگ، اردل، فارسان و کیار است.
حوزه انتخابیه بروجن نیز شامل شهرستان بروجن است و حوزه انتخابیه لردگان نیز شامل شهرستان لردگان است.
حوزه انتخابیه شهرکرد بزرگترین حوزه انتخابیه از نظر جمعیت به شمار میرود.
استعفای برخی مدیران برای شرکت در انتخابات
این روزها بحثها از واقعیت تا شایعه در خصوص ورود اشخاص مطرح و غیر مطرح برای حضور در انتخابات در حال افزایش است.
هم اکنون تعدادی از افراد دولتی برای حضور در انتخابات مجلس از شغل خود استعفا کردهاند که بیشتر در حوزههای مدیریتی ردههای پایین و شهرستانی بودهاند اگرچه آمار دقیقی در این زمینه هنوز از سوی مسئولان اطلاع رسانی نشده است.
یکی از اعضای شورای اسلامی شهرکرد نیز برای حضور در انتخابات از نمایندگی مردم در شورای اسلامی شهر شهرکرد استعفا کرده و با این استعفا نیز موافقت شده است.
بسیاری از افرادی که قصد حضور در رقابت انتخابات مجلس امسال این استان را دارند، تبلیغ برای معرفی کردن خود به عنوان یک نامزد انتخاباتی را آغاز کردهاند.
بهره گیری از فضای مجازی برای تبلیغ به ویژه در شبکههای اجتماعی و تبلیغی مهمترین رویکرد بسیاری از نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس این استان است در حال حاضر یکی از روشهای معمول برای تبلیغ در این استان ارسال پیامک است که به مناسبتهای مختلف به ویژه میلاد امامان و عیدهای اسلامی انجام میشود.
پیامک حاوی مطالب تبریک است که در حوزه انتخابیه با توجه به نوع اپراتورها توسط مردم دریافت میشود که نام شخصی در انتهای پیامک است.
همچنین برخی از نمایندگان دورههای گذشته نیز با ارسال پیامکهای تبریک به گوشیهای تلفن همراه شهروندان تمایل حضور خود را در انتخابات سالجاری به نوعی مطرح میکنند.
بهره گیری از فضای مجازی برای تبلیغ به ویژه در شبکههای اجتماعی و تبلیغی مهمترین رویکرد بسیاری ازنامزدهای احتمالی انتخابات مجلس این استان است.
این افراد به صورت روزانه مطالب علمی در راستای توسعه استان و همچنین در مطالبی در خصوص وظایف نماینده و نقش آن در مسیر توسعه با نام خود در فضای مجازی بارگذاری میکنند.
یکی از مهمترین روشهای تبلیغ توسط نامزدهای انتخابات برگزاری نشستهای شبانه در خانههای دوستان و آشنایان است که در این نشستها برنامههای نامزد انتخاباتی اعلام میشود.
یکی از بازاریان شهر شهرکرد در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص بحث انتخابات و روشهای تبلیغ نامزدهای احتمالی انتخابات به خبرنگار مهر گفت: بحث انتخابات روز به روز در بازار شهر شهرکرد در حال داغ شدن است.
حسینی بیان کرد: برخی از گفت و گوی این روزهای مردم در سطح شهر در خصوص انتخابات است که این گفت وگو ها بیشتر در زمینههای کم کاریها نمایندگان گذشته، نقاط ضعف و قوت نمایندگان و… است و برخی مطالب در زمینه ورود چهرههای جدید برای حضور در انتخابات امسال است.
وی با اشاره به روشهای تبلیغات زودهنگام برخی نامزدهای احتمالی، بیان کرد: نامزدهای احتمالی از روشهای مختلفی برای تبلیغ و مطرح کردن خود در حال استفاده هستند که حضور در بازار و گفت و گو با کسبه و اصناف از مهمترین روشهای تبلیغی آنها در شهرکرد به شمار میرود.
در حال حاضر نظارتها باید بر روی تبلیغات زودهنگام نامزدهای احتمالی توسط دستگاههای مربوطه بیشتر شود و با متخلفان در این زمینه برخورد شود.
پیگیریهای خبرنگار مهر برای مصاحبه در خصوص انتخابات با مراجع مربوطه بی نتیجه مانده است و مسئولان در این زمینه پاسخگو نبودند.