۲۰ درصد پروازها چارتری است
عابدزاده، گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ درصد پرواز چارتری در کشور داریم که باید به سمت سیستمی برود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:
به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به شرکتهای هواپیمایی و ایرلاینها فرصت داده شده که فروش بلیت چارتری خود را به حداقل برسانند، اظهار کرد: هم اکنون سیستم فروش بلیتهای هواپیما با بررسیهای انجام شده به سمت سیستمی شدن حرکت میکند.
وی افزود: ایرلاینها بیشتر فروش بلیط چارتری خود را به سمت شبکه پروازی قشم و کیش شیفت کردهاند تا بتوانند پروازها را چارتری به فروش برسانند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بیشترین فروش بلیط های چارتری مربوط به شبکه پروازی برای مسیرهای قشم و کیش است و ما سعی داریم تمام مسیر های پروازی خود را سیستمی کنیم.
عابدزاده اظهار کرد: بزرگترین شرکتهای هواپیمایی از جمله آسمان ایرانایر ماهان زاگرس به صورت تدریجی به سمت سیستمی شدن هستند.
وی گفت: در تلاش هستیم قسمتهایی که توانایی بیشتری دارند بتوانند به شرکتهایی که ساختار ضعیفی دارند کمک کنند تا کل شبکه فروش بلیط را سیستمی کنند.
عابدزاده با اشاره به اینکه به طور معمول فروش بلیطهای چارتری نباید به صورت کامل قطع شود افزود: قسمتی از مسافرتها به صورت گردشگری انجام میشود بنابراین فروش بلیط های این بخش باید به صورت چارتری انجام شود.
وی با بیان اینکه 20 درصد از پروازها چارتری است که باید به سمت برنامه ای شدن حرکت کنند گفت: باید مسیرهای کیش و قشم را از فروش بلیط برنامهای حذف کنیم زیرا که قشم و کیش به دلیل ساختارهایی که برای اسکان مسافران باید از قبل هتلهای خود را رزرو کنند بنابراین فروش بلیط چارتری در این مسیر ها باید انجام شود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد : در صنعت هوایی سودی وجود ندارد و نباید مدیران آژانسهای هواپیمایی و شرکت های هواپیمایی به دنبال سود باشند و این موضوع در تمام دنیا وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه مسافران باید پیش از پرواز از نرخ بلیط هواپیمای خود که در سایتهای شرکتهای هواپیمایی درج مطلع شوند افزود: درصورتی که مسافران بلیط هواپیما را پیش از نرخ تعیین شده خریداری کردهاند سریعا به سازمان هواپیمایی اطلاع دهند تا در اولین فرصت رسیدگی شود.
عابدزاده ادامه داد: بازرسان سازمان هواپیمایی به صورت مداوم از آژنسهای مسافرتی بازرسی می کنند و در صورت گران فروشی بلیط هواپیما با این آژانس ها برخود قاطع میکنند.
وی با بیان اینکه باید به سمت عرضه و تقاضا در بخش فروش بلیط حرکت کنیم افزود: شبکه پروازی ایران گستردهتر از آن است که خدمات ارائه میدهد به طور مثال در برخی از مسیر ةا ازجمله مشهد شیراز و کیش رقابت بسیار سنگین است و باعث کاهش قیمتها میشود.
عابدزاده در پایان گفت: قیمت بلیط را شرکتهای هواپیمایی تعیین میکنند و حداکثر نرخ در تمامی آژانسها و شبکههای هواپیمایی مشخص میشود.
انتهای پیام/