خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 07 تیر 1405
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پیگیر تأمین اعتبارات رتبه‌بندی و پرداخت مطالبات فرهنگیان هستیم

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 07 تیر 1405 - 20:35
مشهد- عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از پیگیری جدی برای تأمین اعتبارات مورد نیاز اجرای کامل قانون رتبه‌بندی معلمان و پرداخت مطالبات بازنشستگان خبر داد.
پرداخت،اجراي،تأمين،آموزش،فرهنگيان،مطالبات،اعتبار،قانون

به گزارش خبرگزاری مهر، علی امامی راد با اشاره به اینکه اجرای کامل قوانین حوزه آموزش و پرورش نیازمند تأمین منابع مالی است، اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه باید در اجرای قوانین مرتبط با معیشت فرهنگیان و تأمین اعتبارات آموزشی همراهی لازم را داشته باشد.
اجرای کامل رتبه‌بندی معلمان، پرداخت فوق‌العاده‌ها، تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس، نهضتی و پیش‌دبستانی و همچنین تقویت زیرساخت‌های آموزشی، همگی مستلزم تأمین اعتبار کافی است.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای قانون رتبه‌بندی هنوز به‌طور کامل به سرانجام نرسیده است، افزود: بخشی از بازنشستگان سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ همچنان مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند.
برای اجرای کامل این قانون حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بوده که تاکنون حدود ۷ هزار میلیارد تومان آن تأمین شده و حدود ۲.۳ هزار میلیارد تومان از این مبلغ نیز صرف پرداخت معوقات شده است.
وی تأکید کرد: اگر قرار است قانون رتبه‌بندی به‌صورت کامل و عادلانه اجرا شود، سازمان برنامه و بودجه باید منابع مورد نیاز را به‌طور کامل تأمین کند تا حقوق قانونی فرهنگیان و بازنشستگان بدون وقفه پرداخت شود.
امامی راد از پیگیری موضوع نحوه تخصیص اعتبارات خبر داد و گفت: اعتبار مربوط به مطالبات بازنشستگان باید به حساب صندوق بازنشستگی کشوری واریز می‌شد تا امکان پرداخت به ذی‌نفعان فراهم شود، اما این اعتبار به اشتباه به حساب وزارت آموزش و پرورش منتقل شده است.
وی گفت: با جدیت این موضوع را دنبال می‌کنیم تا منابع به محل قانونی خود بازگردد و پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشسته در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: صیانت از منزلت و معیشت فرهنگیان یکی از اولویت‌های اصلی ما در کمیسیون آموزش مجلس است و تا اجرای کامل قانون رتبه‌بندی، پرداخت مطالبات معوق و رفع دغدغه‌های جامعه فرهنگی، پیگیری‌های نظارتی و قانونی خود را ادامه خواهد داد.