تنگه هرمز و معمای اشراف ایران + فیلم
باشگاه خبرنگاران
|
چندرسانهای
|
یکشنبه، 07 تیر 1405 - 15:44
نقض تفاهمنامه اسلامآباد از سوی آمریکا، بار دیگر تنگه هرمز را به کانون تقابل تهران و واشنگتن تبدیل کرده است.
باشگاه خبرنگاران جوان - در حالی که مقامهای آمریکایی همچنان از گزینه نظامی سخن میگویند، تهران معتقد است اقدامات اخیر واشنگتن با هدف تغییر موازنه در تنگه هرمز و تضعیف جایگاه راهبردی ایران دنبال میشود.
از نگاه جمهوری اسلامی، تحولات اخیر نشان داده معادلات این آبراه حیاتی دیگر به شرایط پیش از تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی بازنخواهد گشت.
همزمان، سپاه پاسداران و وزارت امور خارجه با محکوم کردن حملات آمریکا، بر حق دفاع مشروع ایران و حفظ حاکمیت بر تنگه هرمز تأکید کردهاند.
هرگونه فشار نظامی نهتنها اشراف ایران بر این گذرگاه راهبردی را کاهش نخواهد داد، بلکه امنیت و ثبات کشتیرانی در منطقه را با چالش بیشتری مواجه خواهد کرد.