خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 07 تیر 1405
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سیاست مرگ‌آور فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای کسبه محلی گرمسار

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 07 تیر 1405 - 11:22
گرمسار- فرماندار گرمسار با اشاره به وابستگی شدید معیشت پنج هزار واحد صنفی شهرستان به بازار، نسبت به پیامدهای توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای هشدار داد.
بازار،صنفي،بازاريان،گرمسار،همتي،اصناف،اقتصاد،اشاره،معيشت

به گزارش خبرنگار، علی همتی صبح یکشنبه در همایش تجلیل از پیشکسوتان صنفی گرمسار که با حضور رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت در فرهنگسرای خورشید تابان برگزار شد، با اشاره به جایگاه ریشه‌دار بازار در اقتصاد ایران، اظهار کرد: بازار همواره یکی از ستون‌های اصلی اقتصاد کشور بوده و بازاریان در مقاطع حساسی همچون انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نیز نقش‌آفرینی مؤثری داشته‌اند.
وی با تأکید بر لزوم پاسداشت این جایگاه، افزود: برای جلوگیری از تضعیف اصناف، باید بستر فعالیت مؤثر اتحادیه‌های صنفی فراهم شود.
همتی با یادآوری آسیب‌های سنگین ناشی از همه‌گیری کرونا و جنگ اقتصادی بر پیکره بازار، خاطرنشان کرد: دفاع از حقوق بازاریان نیازمند تقویت تشکل‌های صنفی و سندیکاهای اثرگذار است.
فرماندار گرمسار با اشاره به فعالیت حدود پنج هزار واحد صنفی در این شهرستان، تصریح کرد: این تعداد واحد، گویای وابستگی معیشت بسیاری از خانواده‌ها به بازار است؛ ازاین‌رو آسیب‌شناسی جدی مشکلات و چالش‌های این حوزه در اولویت قرار دارد.
همتی در ادامه به برخی قوانین و سیاست‌های فشارآور بر بازار اشاره کرد و گفت: اگرچه توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کلان‌شهرها ممکن است کارآمد باشد، اما در شهرهای کوچک، بیشترین آسیب را به خرده‌فروشان و کسبه محلی وارد می‌کند و این موضوع نیازمند بازنگری است.
وی در پایان با قدردانی از انصاف و همراهی بازاریان گرمسار، بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق برای جلوگیری از آسیب‌های بیشتر به این قشر تأکید کرد و افزود: حمایت از اصناف، حمایت از اقتصاد مقاومتی و معیشت پایدار مردم است.