خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 07 تیر 1405
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

صادرات ۲۷ هزار تن مرکبات و کیوی از بنادر مازندران

مهر | استان‌ها | شنبه، 06 تیر 1405 - 23:33
ساری- سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات بیش از ۲۷ هزار تن محصولات کشاورزی استان در سه‌ماهه نخست سال خبر داد و گفت: بخش عمده این صادرات شامل مرکبات و کیوی بوده است.
صادراتي،محصولات،كشاورزي،بنادر،مازندران،استان،كشورهاي،كشور

اسداله تیموری‌یانسری در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به عملکرد قرنطینه گیاهی استان در سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۵ اظهار کرد: در این مدت یک‌هزار و ۳۸۷ محموله صادراتی به وزن ۲۷ هزار و ۷۱۰ تن از طریق بنادر امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار به کشورهای هدف صادر شده است.
وی افزود: مرکبات و کیوی مهم‌ترین محصولات صادراتی مازندران در این مدت بوده‌اند که به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، جمهوری آذربایجان، هند، ازبکستان، کشورهای همسایه و بازارهای حوزه خلیج فارس ارسال شده‌اند.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه علاوه بر محصولات باغی، ۱۰۷ هزار و ۶۲۱ اصله گل و گیاه نیز به خارج از کشور صادر شده است، تصریح کرد: استمرار نظارت‌های قرنطینه‌ای و کنترل دقیق محموله‌های صادراتی، نقش مهمی در حفظ کیفیت محصولات و توسعه بازارهای صادراتی استان دارد.
تیموری‌یانسری همچنین از ورود یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۸۷ تن نهاده‌ها و محصولات کشاورزی در قالب ۶۲۱ محموله از طریق بنادر استان خبر داد و گفت: جو، ذرت، سویا، گندم، کنجاله آفتابگردان، لینتر پنبه و چوب از مهم‌ترین اقلام وارداتی بوده که برای تأمین نیاز بخش کشاورزی و دام کشور وارد شده‌اند.
وی تأکید کرد: ظرفیت بنادر مازندران در کنار اجرای دقیق ضوابط قرنطینه‌ای، بستر مناسبی برای توسعه تجارت کشاورزی، افزایش صادرات غیرنفتی و تقویت امنیت غذایی کشور فراهم کرده است.