سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شنا در مناطق ممنوعه دریای تنکابن جان ۳ نفر را گرفت؛ نجات ۱۴ نفر

مهر | استان‌ها | جمعه، 05 تیر 1405 - 21:55
تنکابن - فرماندار ویژه شهرستان تنکابن با اشاره به افزایش حضور مسافران در سواحل غرب مازندران همزمان با تعطیلات، از جان‌باختن سه نفر بر اثر شنا در مناطق ممنوعه و پرخطر سواحل شهرستان خبر داد.
تنكابن،سواحل،شهرستان،شنا،گردشگران،ايمني،غريق،ممنوعه،پرخطر،امدادي

مرتضی شکوهی در گفت وگو با خبرنگار مهر با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، اظهار کرد: با توجه به افزایش چشمگیر حضور مسافران و گردشگران در غرب استان مازندران، به‌ویژه شهرستان تنکابن، رعایت نکات ایمنی در سواحل بیش از هر زمان دیگری ضروری است.
وی افزود: در اجرای دستور اکید استاندار مازندران و با پیگیری‌های مستمر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، طرح ساماندهی سواحل، جلوگیری از شنا در مناطق پرخطر و ممنوعه و افزایش ضریب ایمنی گردشگران با جدیت در شهرستان تنکابن در حال اجرا است.
فرماندار ویژه تنکابن با ابراز تأسف از وقوع حادثه‌ای تلخ در سواحل این شهرستان تصریح کرد: امروز، پنجم تیرماه ۱۴۰۵، سه نفر از هموطنان عزیزمان به دلیل شنا در مناطق ممنوعه و پرخطر سواحل تنکابن جان خود را از دست دادند؛ حادثه‌ای دردناک که بار دیگر ضرورت توجه جدی به هشدارهای ایمنی و رعایت مقررات شنا را یادآور می‌شود.
شکوهی در ادامه از تلاش نیروهای امدادی و خدمات‌رسان قدردانی کرد و گفت: در همین روز، با تلاش شبانه‌روزی ناجیان غریق، نیروهای امدادی و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان، ۱۴ نفر از هموطنان از خطر غرق‌شدگی در سواحل شهرستان تنکابن نجات یافتند که این اقدام ارزشمند، بیانگر آمادگی و تلاش مستمر مجموعه‌های امدادی برای حفظ جان شهروندان و گردشگران است.
وی از تمامی شهروندان، مسافران و گردشگران خواست از شنا در مناطق ممنوعه، فاقد ناجی غریق و نقاط پرخطر به‌طور جدی خودداری کرده و تنها از سواحل مجاز و تحت پوشش نیروهای نجات غریق استفاده کنند.
فرماندار ویژه شهرستان تنکابن تأکید کرد: رعایت هشدارها و توصیه‌های ایمنی، ضامن حفظ جان و سلامت شهروندان است و امیدواریم با همکاری مردم و پایبندی به مقررات، شاهد سفری ایمن، آرام و بدون حادثه برای همه هموطنان باشیم.