سخنگوی وزارت خارجه: ما از ناحیه رفتار نامناسب برخی از کشورهای منطقه و همدستی با طرفهای متجاوز آسیب زیادی متحمل شدیم / حتماً در تنظیم روابطمان در آینده، این موضوعات مد نظر خواهد بود
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این پرسش که «با توجه به دخالت امارات در جنگ اخیر علیه ایران، میخواستم بدانم که در پسا جنگ، روابط سیاسی و اقتصادی چه وضعیتی خواهد داشت؟ آیا برنامهای داریم که هاب تجاری و از امارات و دبی تغییر بدهیم؟» گفت: آینده منطقه و آینده روابط ما با کشورهای منطقه نمیتواند بدون تأثیرپذیری از تحولات چند ماه اخیر باشد. ما از ناحیه رفتار نامناسب برخی از کشورهای منطقه و همدستی با طرفهای متجاوز آسیب زیادی متحمل شدیم و این موضوعی است که حتماً در حافظه جمعی ایرانیان باقی خواهد ماند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این پرسش که «با توجه به دخالت امارات در جنگ اخیر علیه ایران، میخواستم بدانم که در پسا جنگ، روابط سیاسی و اقتصادی چه وضعیتی خواهد داشت؟
آیا برنامهای داریم که هاب تجاری و از امارات و دبی تغییر بدهیم؟» گفت: آینده منطقه و آینده روابط ما با کشورهای منطقه نمیتواند بدون تأثیرپذیری از تحولات چند ماه اخیر باشد.
ما از ناحیه رفتار نامناسب برخی از کشورهای منطقه و همدستی با طرفهای متجاوز آسیب زیادی متحمل شدیم و این موضوعی است که حتماً در حافظه جمعی ایرانیان باقی خواهد ماند.
کد خبر: 779388 | ۱۴۰۵/۰۴/۰۲ ۱۲:۳۴:۴۰
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این پرسش که «با توجه به دخالت امارات در جنگ اخیر علیه ایران، میخواستم بدانم که در پسا جنگ، روابط سیاسی و اقتصادی چه وضعیتی خواهد داشت؟
آیا برنامهای داریم که هاب تجاری و از امارات و دبی تغییر بدهیم؟» گفت: آینده منطقه و آینده روابط ما با کشورهای منطقه نمیتواند بدون تأثیرپذیری از تحولات چند ماه اخیر باشد.
ما از ناحیه رفتار نامناسب برخی از کشورهای منطقه و همدستی با طرفهای متجاوز آسیب زیادی متحمل شدیم و این موضوعی است که حتماً در حافظه جمعی ایرانیان باقی خواهد ماند.
به گزارش ایرنا؛ وی افزود: ما انتظار داریم کشورهایی که متأسفانه در جریان جنگ تحمیلی آمریکا و رژیم صهیونیستی امکاناتشان، قلمروشان و حمایت سیاسیشان را در اختیار طرفهای متجاوز قرار دادند، از هر فرصتی استفاده کنند برای جبران اتفاقاتی که افتاد.
بقائی گفت: از نظر جمهوری اسلامی ایران، ما اصرار داریم که روابط بین کشورهای منطقه بر اساس احترام، حسن همجواری و رعایت حاکمیت ملی یکدیگر باشد؛ اما از این طرف تجربه تلخ تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی و همراهی و همدستی کشورهای منطقه را نمیتوانیم حتماً فراموش کنیم.
وی افزود: لذا حتماً در تنظیم روابطمان در آینده، این موضوعات مد نظر خواهد بود.