یادداشت تفاهم امضا شده فاقد ارزش حقوقی است + فیلم
باشگاه خبرنگاران
|
چندرسانهای
|
سه شنبه، 02 تیر 1405 - 10:55
«کارشناس مسائل بینالملل گفت: تفاهم فعلی ارزش حقوقی ندارد و باید طی دو ماه به سندی الزامآور تبدیل شود.»
باشگاه خبرنگاران جوان - صفرنژاد، کارشناس مسائل بینالملل گفت: یادداشت تفاهم امضا شده به لحاظ حقوقی ارزشی ندارد و این سند باید طی دو ماه به یک موافقتنامه الزامآور تبدیل شود.
وی افزود: یادداشت تفاهم باید به موافقتنامهای تبدیل شود که قابلیت استناد حقوقی داشته باشد و حتی به عنوان قطعنامه در شورای امنیت نیز ثبت شود.
صفرنژاد ادامه داد: لذا در دو ماه پیش رو، گفتوگوها و رایزنیها برای رسیدن به این هدف تداوم خواهد داشت و این فرآیند زمانبر است و ممکن است بیش از دو ماه نیز طول بکشد.