امام جمعه گناوه: حضور میدانی مسئولان باعث افزایش امید در جامعه می شود
گناوه- امام جمعه گناوه با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف امیدآفرینی در جامعه گفت: حضور میدانی مسئولان و دستگاههای نظارتی موجب افزایش امید و گرهگشایی از مشکلات مردم میشود.
به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرکل بازرسی استان بوشهر با همراهی فرماندار شهرستان گناوه و جمعی از مدیران با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان ، حضور میدانی مسئولان و مدیران دستگاههای نظارتی در شهرستانها را اقدامی ارزشمند و مؤثر در حل مشکلات مردم دانست و اظهار کرد: ارتباط مستمر مسئولان با مردم، مدیران اجرایی و نخبگان محلی میتواند بسیاری از گرهها و مشکلات موجود را شناسایی و برای رفع آنها راهکارهای عملیاتی ارائه کند.
امام جمعه گناوه با تقدیر از نقش سازمان بازرسی در نظارت بر عملکرد دستگاهها افزود: سازمان بازرسی علاوه بر وظیفه ذاتی و قانونی خود در حوزه نظارت، میتواند با حضور در میدان، شنیدن دغدغههای مردم و مسئولان و بررسی مستقیم مسائل، نقش مهمی در افزایش کارآمدی دستگاهها و بهبود روند خدمترسانی ایفا کند.
حجتالاسلام رکنی حسینی با تأکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع و توجه به مطالبات مردم خاطرنشان کرد: مسئولان باید در دسترس مردم باشند و دغدغههای آنان را از نزدیک بشنوند.
حتی اگر همه مشکلات در حوزه اختیارات یک مدیر نباشد، شنیدن مشکلات و پیگیری مطالبات مردم موجب تقویت اعتماد عمومی و افزایش امید در جامعه خواهد شد.
وی با اشاره به تلاش دشمن برای ناامید کردن مردم از آینده انقلاب اسلامی گفت: یکی از مهمترین وظایف مسئولان، امیدآفرینی در جامعه است.
مردم باید احساس کنند که مسئولان در کنار آنان هستند و برای حل مشکلاتشان تلاش میکنند.
امام جمعه گناوه با اشاره به ظرفیتهای اقتصادی و دریایی استان بوشهر اظهار داشت: رهبر شهید امت بر توسعه اقتصاد دریامحور تأکید داشتند و این امر مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است لذا لازم است این سیاستها بهصورت جدی اجرایی شود، بخش مهمی از معیشت مردم مناطق ساحلی به دریا وابسته است و هرگونه تصمیمگیری در این حوزه باید با در نظر گرفتن شرایط زندگی و اشتغال مردم انجام شود.
وی با بیان اینکه نگاه منصفانه به فعالیتهای اقتصادی ساحلنشینان ضروری است، افزود: مردم جنوب کشور همواره در دفاع از انقلاب و نظام پیشگام بودهاند و نباید با برخی نگاههای نادرست، فعالیتهای اقتصادی مشروع آنان زیر سؤال برود.
مهمترین مطالبه مردم این منطقه، تأمین معیشت، اشتغال و رفع موانع کسب و کار است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با تأکید بر نقش پیشگیرانه دستگاههای نظارتی خاطرنشان کرد: نظارت باید همراه با هدایت، ارشاد و پیشگیری باشد.
اگر آسیبها و تخلفات در مراحل اولیه شناسایی و تذکر داده شوند، بسیاری از مشکلات و پروندهها شکل نخواهد گرفت.
پیشگیری هم به نفع مردم و هم به نفع نظام اداری کشور است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی مشکلات بازار و وضعیت دستفروشی در شهر گناوه اشاره کرد و گفت: ضمن حفظ معیشت اقشار ضعیف و دستفروشان، لازم است با برنامهریزی مناسب و ایجاد زیرساختهای لازم، وضعیت بازار و سیمای شهری ساماندهی شود.
توجه بیشتر به ظرفیتهای شهرستان
امام جمعه گناوه همچنین خواستار توجه بیشتر به ظرفیتهای شهرستان در حوزه شیلات، تجارت، گردشگری و سرمایهگذاری شد و افزود: گناوه از ظرفیتهای کمنظیری در حوزه اقتصاد دریا، شیلات، گردشگری و تجارت برخوردار است و با نظارت صحیح، حمایت از سرمایهگذاران و رفع موانع تولید میتوان زمینه اشتغال و رونق اقتصادی بیشتری را فراهم کرد.
ضرورت همدلی، تعامل و مدیریت جهادی برای حل مشکلات
وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در حوزه اشتغال، تولید، بازار، مسکن و خدمات اداری اظهار داشت: بسیاری از مشکلات مردم ناشی از بروکراسیهای پیچیده، ترک فعل برخی دستگاهها و ضعف در نظارتها است که با همدلی، تعامل و مدیریت جهادی قابل حل خواهد بود.
حجتالاسلام رکنی حسینی با قدردانی از خدمات فرماندار شهرستان گناوه و همکاری مدیران اجرایی شهرستان گفت: خوشبختانه وحدت، انسجام و همدلی خوبی میان مسئولان شهرستان وجود دارد و این سرمایه ارزشمند میتواند زمینهساز حل بسیاری از مشکلات و پیشرفت شهرستان باشد.
وی مردم گناوه را مردمی مؤمن، انقلابی، نوعدوست و پیشتاز در امور خیرخواهانه دانست و افزود: مردم این شهرستان در عرصههای مختلف از جمله دفاع از کشور، فعالیتهای فرهنگی، امور خیریه و همکاری با نهادهای مختلف همواره حضوری فعال و اثرگذار داشتهاند.
تأکید بر ضرورت حضور میدانی مسئولان در میان مردم
امام جمعه گناوه در ادامه با تأکید بر ضرورت حضور میدانی مسئولان در میان مردم اظهار کرد: مدیران باید از نزدیک مسائل و مشکلات مردم را مشاهده و بررسی کنند.
حضور در میدان، شنیدن دغدغهها و تبادل نظر با مردم و مسئولان محلی میتواند بسیاری از مشکلات را آشکار و مسیر حل آنها را هموار کند.
وی با اشاره به شرایط پس ازجنگ تحمیلی اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران، توجه به مسائل معیشتی مردم را یک ضرورت دانست و گفت: مردم در شرایط سخت همواره در کنار نظام ایستادهاند و امروز وظیفه مسئولان است که برای رفع مشکلات اقتصادی، اشتغال و معیشت آنان تلاش مضاعف داشته باشند.
امام جمعه گناوه همچنین صداقت، شفافیت و ارتباط صمیمانه مسئولان با مردم را عامل افزایش سرمایه اجتماعی عنوان کرد و افزود: مردم زمانی مشکلات و سختیها را تحمل میکنند که احساس کنند مسئولان با صداقت در کنار آنان هستند و برای حل مسائل جامعه تلاش میکنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه روحانیت در نظام اسلامی اظهار کرد: روحانیت شیعه در طول تاریخ استقلال خود را حفظ کرده و در عین حال همواره حامی اسلام، انقلاب اسلامی و مردم بوده است و خدمت به مردم را وظیفهای دینی و انقلابی میداند.
حجتالاسلام رکنی حسینی در پایان ضمن تقدیر از حضور مدیرکل بازرسی استان بوشهر و هیئت همراه، ابراز امیدواری کرد که اینگونه بازدیدها و نشستهای میدانی زمینهساز رفع مشکلات، تقویت نظارت، افزایش رضایتمندی مردم و توسعه هرچه بیشتر شهرستان گناوه و استان بوشهر شود.
وی با دعا برای سلامتی و توفیق رهبر معظم انقلاب اسلامی و خدمتگزاران نظام، بر ضرورت همدلی، همکاری و تلاش مضاعف همه دستگاهها برای رفع مشکلات مردم و پیشرفت کشور تأکید کرد.