ناکامی سابر ایران در کسب مدال تیمی آسیا
شمشیربازان سابر ایران در مسابقات قهرمانی آسیا هند در بخش تیمی نیز موفق به کسب مدال نشدند.
به گزارش مشرق، در چهارمین روز از رقابتهای شمشیربازی قهرمانی آسیا که به میزبانی دهلی هند در حال برگزاری است، تیم ملی شمشیربازی سابر ایران متشکل از علی پاکدامن، طاها کارگر پور، محمد فتوحی و نیما زاهدی در نخستین دیدار خود مقابل قزاقستان با حساب ۴۵ بر ۳۳ شکست خورد و نتوانست راهی یک چهارم نهایی شود.
سابریستهای ایران که با این شکست شانس مدال را از دست دادند برای کسب رتبه نهم تا شانزدهم مسابقه دادند.
شاگردان محمد رهبری در جدول بازندهها مقابل فیلیپین ۴۵ بر ۲۳ پیروز شدند و در دومین بازی هم با همین نتیجه از سد امارات گذشتند و در رده نهم جای گرفتند.
فردا(سهشنبه) تیم ملی اپه مردان مقابل حریفان قرار میگیرد.
مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا از جمعه ۲۹ خرداد آغاز شده و تا ۶ روز ادامه دارد.
شمشیربازان ایران در بخش انفرادی این مسابقات بدون کسب مدال به کار خود پایان داده بودند.
در روز نخست و در اسلحه سابر، علی پاکدامن در جدول ۱۶ نفره به کار خود پایان داد.
طاها کارگرپور در جدول ۳۲ نفره، محمد فتوحی و زاهدی نیز در جدول ۶۴ نفره به کار خود پایان دادند و زهرا کارگر نیز در فلوره زنان موفق نشد از مرحله مقدماتی صعود کند.
در روز دوم نجمه سازنجیان در اسلحه سابر زنان موفق به صعود از دور گروهی نشد.
در اپه مردان نیز امیرحسین موحشی، محمد اسماعیلی، بهنام بیک و علی نمازی نیز در همان دیدار نخست از مرحله حذفی شکست خوردند.
ایران در اسلحه فلوره مردان نیز نماینده نداشت.
در سومین روز نیز ریحانه رضایی تنها نماینده ایران در اسلحه اپه بود که در جدول ۶۴ نفره شکست خورد و به کار خود در این رقابتها پایان داد.