خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 01 تیر 1405
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نخست‌وزیر پاکستان: نخستین نشست کمیته عالی‌رتبه با موفقیت به پایان رسید

مشرق | بین‌الملل | دوشنبه، 01 تیر 1405 - 13:33
نخست‌وزیر پاکستان گفت که نخستین نشست کمیته عالی‌رتبه در چارچوب یادداشت تفاهم با موفقیت به پایان رسید.
شهباز،گفتگوها،توافقي،شريف،منجر

به گزارش مشرق، شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان در سخنانی درباره مذاکرات ایران و آمریکا در سوئیس گفت: نخستین نشست کمیته عالی‌رتبه در چارچوب یادداشت تفاهم با موفقیت به پایان رسید.
نخست‌وزیر پاکستان در ادامه گفت: گفتگوها منجر به پیشرفت‌هایی از جمله توافق بر سر یک نقشه راه برای دستیابی به توافقی نهایی ظرف ۶۰ روز شده است.
همچنین گفتگوها به توافقی برای تشکیل یک کمیته عالی‌رتبه جهت نظارت سیاسی و آغاز گفتگوهای فنی منجر شد.
شهباز شریف افزود: از تعهد واشنگتن و تهران به مشارکت سازنده قدردانی می‌کنم و از کشورهای دوست به‌خاطر حمایتشان از این فرآیند تاریخی سپاسگزاری می‌کنم.
به‌ویژه از کشور برادر قطر به‌خاطر حمایت قاطع آن در فراهم کردن شرایط لازم برای آغاز این مذاکرات یاد می‌کنم.